dinsdag 10 december 2013

9-12-2013

Vandaag naar de Travelclinic geweest voor mijn reis naar de Filipijnen. Omdat ik voor 1965 geboren ben gaan ze ervan uit dat ik mazelen gehad heb, zodat ik daartegen al beschermd was. Mijn vaccinatie tegen hepatitis-a bleek nog geldig te zijn, toen ik die kreeg was hij heel nieuw en vertelde ze mij dat ik er minstens 10 jaar mee beschermd was. Inmiddels is er meer ervaring met deze vaccinatie en geldt hij voor 25 jaar. Wel was mijn DTP verlopen, die had ik in 1986 in dienst voor het laatst gehad. Daar heb ik vanmorgen een injectie voor gehad. Verder werd nog geadviseerd om malaria-tabletten te slikken, omdat dat op Palawang voorkomt. Omdat we maar een deel van de tijd op dat eiland zijn, heb ik besloten om ze niet te nemen. Ik zal goed met DEET smeren en voorzichtig doen.


Geen opmerkingen: