zondag 15 december 2013

14-12-2013

Als ik de afgelopen weken aan het internetbankieren was gaf mijn digipas een melding dat de batterij aan het leegraken was. Vorige week op de site van mijn bank gekeken hoe ik de batterij kon vervangen, maar blijkbaar kan dat niet, want ik kwam op een pagina terecht waarop ik een nieuwe digipas kon aanvragen. Dat dus maar gedaan. Ik vond dat ze het proces slim en veilig hadden ingericht, als eerste kreeg ik een brief waarin de procedure werd uitgelegd. Daar ging iets mis, want de volgende dag kreeg ik die brief nogmaals. Daarna ging het goed, de nieuwe digipas werd door een koerier bezorgd op een moment en plaats die ik zelf kon bepalen. Nadat ik mijzelf gelegitimeerd had kreeg ik gisteren de nieuwe digipas, die ik ook nog eens mooier vond dan de oude. Daarna moest ik wachten op de activeringskode die per post zou komen. Vandaag zat die ik de bus. Blijkbaar is er nu echt iets misgegaan, want in de brief stond een ander serienummer dan op mijn nieuwe digipas. Omdat de pas bij drie maal de verkeerde code geblokkeerd en waardeloos wordt heb ik de code dus maar effe niet geprobeerd, eerst maandag maar eens even bellen.
Het vervelendste vind ik dat blijkbaar bij de aanvraag de oude digipas geblokkeerd is, toen ik afgelopen maandag daarmee naar mijn saldo wou kijken, bleek hij niet meer te werken. Ik kan dus al bijna een week niet meer bij mijn rekening. Jammer dat men met het blokkeren van de oude pas niet wacht tot de nieuwe geactiveerd wordt.


Geen opmerkingen: