Als ik de afgelopen weken aan het
internetbankieren was gaf mijn digipas een melding dat de batterij
aan het leegraken was. Vorige week op de site van mijn bank gekeken
hoe ik de batterij kon vervangen, maar blijkbaar kan dat niet, want
ik kwam op een pagina terecht waarop ik een nieuwe digipas kon
aanvragen. Dat dus maar gedaan. Ik vond dat ze het proces slim en
veilig hadden ingericht, als eerste kreeg ik een brief waarin de
procedure werd uitgelegd. Daar ging iets mis, want de volgende dag
kreeg ik die brief nogmaals. Daarna ging het goed, de nieuwe digipas
werd door een koerier bezorgd op een moment en plaats die ik zelf kon
bepalen. Nadat ik mijzelf gelegitimeerd had kreeg ik gisteren de
nieuwe digipas, die ik ook nog eens mooier vond dan de oude. Daarna
moest ik wachten op de activeringskode die per post zou komen.
Vandaag zat die ik de bus. Blijkbaar is er nu echt iets misgegaan,
want in de brief stond een ander serienummer dan op mijn nieuwe
digipas. Omdat de pas bij drie maal de verkeerde code geblokkeerd en
waardeloos wordt heb ik de code dus maar effe niet geprobeerd, eerst
maandag maar eens even bellen.
Het vervelendste vind ik dat blijkbaar
bij de aanvraag de oude digipas geblokkeerd is, toen ik afgelopen
maandag daarmee naar mijn saldo wou kijken, bleek hij niet meer te
werken. Ik kan dus al bijna een week niet meer bij mijn rekening.
Jammer dat men met het blokkeren van de oude pas niet wacht tot de
nieuwe geactiveerd wordt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten