dinsdag 3 december 2013

1-12-2013

Door alle modderige wegen waar ik de afgelopen weken over heb gereden is mijn auto best wel vuil. Toen ik vanmorgen in Lanaken wakker werd hoorde ik, voor het eerst zins lange tijd, weer eens Vara's vroege vogels. In dat radioprogramma heeft men een rubriek met een nieuwsoverzicht van het natuur- en milieunieuws van de afgelopen week. Een van de onderwerpen daarin was dat de gemeente Rotterdam maatregelen gaat nemen om vervuilende auto's te weren. Een daarvan is dat diesels van voor 2005 geen parkeervergunning meer krijgen. Mijn auto is dus zo'n vuile auto. Ik had op mijn programma staan om mijn, met moeite verkregen, parkeervergunning te verlengen, maar blijkbaar is dat niet meer nodig, want ook al zou ik hem wassen, mijn auto blijft vuil. Maar er was ook goed nieuws, als je een vuile auto inruilt voor een elektrische, geeft de gemeente een premie. Toch hoop ik daar voorlopig nog geen gebruik van te maken.


Geen opmerkingen: