zaterdag 2 april 2016

30-3-2016 t/m 01-4-2016

30-3-2016
Vandaag mijn nieuwe telefoon echt in gebruik genomen. Vanmorgen eerst de gegevens van mijn vrienden en familie erin gezet. Mijn plan om de contactpersonen te kopiƫren ging niet door, want dat lukte mij niet. Op mijn oude telefoon wel gevonden hoe ik contactpersonen kon exporteren, maar daarna bleek dat het resultaat wel de namen maar niet de telefoonnummers bevatte, dus daar had ik niet zoveel aan. Toen maar gekozen om het handmatig te doen, met als bijkomend voordeel dat ik eens flink de bezem door mijn contactenlijst kon halen. Wat mij opviel was dat bij een aantal personen ik bij het invoeren van de naam automatisch hun e-mailadres te zien kreeg. Raar, want er zat nog geen SIM in mijn telefoon en ik heb ook geen Wifi, dus hij kon die gegevens niet van Internet halen. Ik vermoed dat bij het installeren van Whatsapp een database meekomt met namen en de daaraan gekoppelde mailadressen. Trouwens niet alleen e-mail, van een iemand kreeg ik ook zijn profielfoto te zien, zijn motor.
Bij mijn post vandaag zat mijn nieuwe SIM kaart, die in mijn telefoon gestopt en naar de bibliotheek geweest om het te deblokkeren. Het was handig dat ik even op de site van T-mobile was, want ik zag dat ik met mijn standaard gebruik mag maken van Internet en blijkbaar onbeperkt wat hoeveelheid betreft, alleen is het met 64 Kbps extreem traag. Voor een veel snellere 4G verbinding ben ik minstens € 7,50 per maand kwijt en daarmee heb ik dan 500 Mb dataverkeer.

31-3-2016
Spektakel vanmorgen tijdens mijn ontbijt. Een brandweerwagen en twee politieauto's kwamen met toeters en bellen aangereden en toen ik keek wat er aan de hand was zag ik dat er bij een flat aan de overkant al een politieauto met zwaailichten stond. Later kwamen er ook nog twee ambulances en een ladderwagen bij. In eerste instantie dacht ik aan terrorisme, zeker omdat er gisteren op de Oudedijk een grote politieactie is geweest. Maar blijkbaar had dit een medische reden en moest iemand horizontaal naar het ziekenhuis vervoerd worden. Het zijn oude flats, een brancard past daar nauwelijks in de lift en zeker niet horizontaal. Het was een hele operatie, eerst stond de ladderwagen iets te ver vooruit waardoor hij tot de zevende verdieping reikte terwijl hij op de achtste moest zijn. Nadat alles weer ingeplooid was en de auto een stukje achteruit was gereden, werd een nieuwe poging ondernomen en die lukte wel. Het koste wel wat tijd, bij elkaar zijn ze meer dan een uur bezig geweest.

01-4-2016
Bij het opruimen van mijn vaders spullen vond ik een paar zakjes bloemenzaad. In plaats van ze weg te gooien heb ik ze uitgestrooid in een grote bloempot die op het balkon stond. Vorig jaar had ik daar hele mooie bloemen van. Ik dacht dat het eenmalig zou zijn, maar er zit een soort bij die dit voorjaar weer is teruggekomen en de pot er zeer fleurig uit laat zien. Wat ook goed groeit is het mos op de tegels die op het balkon liggen. Dat is minder welkom dan de bloemen in de pot, vandaar dat ik vandaag het balkon geschrobd heb met een mengsel van schoonmaakazijn en water. Ik heb begrepen dat je het daarmee kan bestrijden en zorgen dat het niet terug komt. Nu is het even afwachten of ik de juiste mengverhouding heb gebruikt.

Geen opmerkingen: