dinsdag 26 april 2016

22-4-2016 t/m 25-4-2016

22-4-2016
Nog steeds ben ik wat van mijn stuk door het nieuws gisteren dat Prince is overleden. Gisterenavond nadat ik dit stukje had geschreven, was er op “NPO Soul en Jazz”, zoals iedere avond, een concert te horen. Gisteren was dat natuurlijk Prince. Het was een concert dat hij in 1988, volgens mij tijdens de Lovesexy-tour, in het Paard in Den Haag heeft gegeven. Als afsluiting van die tour heeft hij toen in Dortmund of Düsseldorf een extra concert gegeven, dat live op de radio uitgezonden werd en ik toen heb opgenomen. Het is een cassettebandje dat ik koester. Na afloop van het concert heb ik het bandje nog even door laten lopen, de presentator heeft het er dan over dat hij muziek draait die His Royal Badness zelf goed vind. Zoals het eerste nummer dat hij draait, de Crusaders met Just My Imagination, Dit nummer, bekender nog in de versie van de Rolling Stones op Some Girls, had Prince zelf gespeeld in het Paard. Ik heb dat bandje met die uitleg honderden keren gehoord, maar tot gisteren had ik nooit gehoord hoe hij dat nummer in Den Haag speelde. Ik heb genoten gisterenavond, niet alleen van dit nummer, maar ook van de rest van het concert.

23-4-2016
Een stomme actie van mij vandaag. Ik ging even langs de bibliotheek om van Internet mijn aandelenkoersen te downloaden. Toen ik er toch was ook maar even mijn telefoon bijgewerkt. Ik had nog een probleem dat ik bij mij thuis Google Maps niet kon opstarten en ik had het idee dat ik dat moest doen om bij de instellingen ervan te komen en dat wou ik omdat ik wou proberen ervoor te zorgen dat die app minder batterij ging gebruiken. Dat bleek niet zo te zijn, dus bedacht ik me dat ik dan Google Maps er maar helemaal af zou gooien. Daar ging het mis, want in plaats van Google Maps heb ik Acer Nav verwijderd en dat is de Tomtom die er op mijn toetel zit en was eigenlijk de reden waarom ik voor dit toestel had gekozen. Toen ik me realiseerde dat ik de verkeerd app verwijderd had, was het al te laat. Ik heb geprobeerd om hem via de Google Play Store opnieuw te installeren maar dat lukte niet.

24-4-2016
Het probleem van gisteren heb ik opgelost, ik kan weer navigeren met mijn telefoon. Na wat tevergeefse pogingen heb ik besloten om mijn telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat werkte. Gisteren had ik daar ook al even naar gekeken, maar ik was bang dat ik een hele hoop instellingen zou kwijtraken, dus heb ik het toen niet gedaan. Vandaag zag ik geen andere mogelijkheid, dus heb ik het toch maar gedaan. Het viel mee wat ik kwijt was, het enige dat ik tot nu toe gemist heb was dat ik herinnering die ik dagelijks kreeg dat ik mijn nichtjes een SMSje moest sturen niet meer kreeg en dat de door mij ingevoerde telefoonnummers verdwenen zijn.
Verder was het vandaag natuurlijk de dag van de bekerfinale, een droomfinale voor een Rotterdammer die 17 jaar in Utrecht gewoond heeft. Ik heb er even over gedacht om hem op het Stadhuisplein te gaan bekijken, maar vanwege het weer had ik al besloten om dat niet te doen. Een goed besluit, want later hoorde ik dat er daar geen groot scherm was. Ik de wedstrijd niet bekeken maar via Radio Rijnmond beluisterd. Eigenlijk is voetbal op de radio veel leuker, wat weer eens bewezen werd toen ik later op TV de winnende treffer van Elia nog eens zag, op de radio was die veel spectaculairder dan op TV.

25-4-2016
Vanmorgen naar het stadhuis geweest voor de huldiging van de bekerwinnaar. Toen ik iets na elven vertrok begon het net te regenen. Toen ik de Coolsingel bereikte, was het er al erg druk, ik heb ergens vlakbij McDonalds gestaan, dus van de huldiging zelf heb ik niet veel gezien. Maar de mensenmassa, het massale zingen en het vuurwerk maakte het toch een hele belevenis, ondanks dat het steeds harder ging regenen. Maar de regen op de Coolsingel viel nog mee vergeleken met de bui die ik op de terugweg te verduren kreeg. De rest van de dag ben ik dan ook maar niet meer buiten geweest.

Geen opmerkingen: