woensdag 13 april 2016

9-4-2016 t/m 12-4-2016

9-4-2016
Vandaag was het wasdag ik had een bonte was op het programma staan. Mijn wasmachine werkt niet meer helemaal perfect, tijdens het programma maakt hij een paar seconde een hoop lawaai, maar dat houdt daarna weer op. Daarnaast staat hij na het eind van het programma nog vol water, als ik daarna de programmaknop op centrifugeren zet, gebeurt dat en wordt hij netjes leeggepompt. De was komt er dan schoon en niet meer kleddernat uit, dus echt een probleem is het niet.
Vanmiddag nog even naar de bibliotheek geweest, toen ik terugkwam vond ik de telefoonhoes die ik gisteren besteld had in mijn brievenbus. Ik ben er wel blij mee.

10-4-2016
Vandaag een dag in het teken van hardlopen. Vanmorgen eerst anderhalf uur zelf gelopen. Daarna tijdens mijn ontbijt naar de start van de marathon gekeken. Daarna even een douche genomen en vervolgens de rest van de wedstrijd bekeken. De snelste Nederlander was haas van een Keniaanse die de snelste vrouw was, toen hij binnen was gekomen eindigde de uitzending en ben ik vertrokken naar de Boezemweg in Crooswijk, om daar de lopers aan te moedigen die echt een grote inspanning doen. Dit samen gedaan met onder andere mijn zus en nichten. De oudste van die nichten had vanmorgen samen met mijn zus de kwart marathon gelopen en volbracht. Ik ben trots op ze. Vanavond opnieuw met de marathon bezig geweest, naar TV Rijnmond gekeken en daarop heel veel lopers die ik eerder live had zien lopen gezien.
Zo'n hele dag doet het bij mij wel weer een beetje kriebelen, ik had er vandaag een beetje spijt van dat ik me dit jaar niet ingeschreven had. Maar volgend jaar is er weer een kans, ik heb nog even om erover na te denken. De marathon waar ik volgend jaar zeker naartoe wil is die van volgend jaar maart. Dan wordt er in het Nieuwe Luxor een toneelversie van de succesfilm de Marathon op de planken gebracht.

11-4-2016
Er werd voor vandaag heel mooi weer voorspeld. Mijn auto staat al meer dan drie weken stil, dus was het hoog tijd om een keer een ritje te maken. Vanwege de weersvoorspelling bedacht ik mij dat het een mooie gelegenheid was om een stukje te gaan rijden en dan ergens een wandeling te maken. In eerste instantie wou ik naar Hoek van Holland gaan, maar toen ik onderweg was, bedacht ik me dat ik daar beter een keer heen kan gaan als het echt zomer is. Daarom ben ik via de Benelux-tunnel naar Rozenburg gereden. Vanaf daar ben ik de Landtong Rozenburg opgewandeld. Uiteindelijk toch nog bijna in de Hoek gekomen, want het eind van die smalle strook land tussen het Callandkanaal en de Nieuwe Waterweg ligt recht tegenover dat dorp. Het was een mooie wandeling, bijzonder was het om langs de Maeslantkering te lopen, de gigantische draaideuren waarmee de Nieuwe Waterweg bij een stormvloed kan worden afgesloten. Wat ook gigantisch was, was wat aan de andere kant van de landtong lag. Het zag er uit als een booreiland, maar met reusachtige kranen erop, ik schat zo'n 50 of 60 meter hoog. Uit een informatiebord begreep ik dat het een kabellegger was, die nu even niet bezig was met het leggen van telecomkabels op de zeebodem, maar in groot onderhoud was.

12-4-2016
Gisteravond genoten van het radioverslag van het kampioenschap van Sparta. Mooi om te zien hoe Alex Pastoor het vierde, terwijl hij ook uitzinnig blij was toen Sparta 6 jaar geleden, via de nacompetitie degradeerde. Hij was toen ook al trainer, niet van Sparta maar van Excelsior, dat door de Spartanen te verslaan promoveerde.
Vandaag lekker rustig gedaan, in eerste instantie was ik van plan om vanmiddag naar de bieb te gaan, maar het was zo'n lekker weer dat ik in plaats daarvan een wandeling door het natuurgebied De Esch gemaakt heb. Het dichtstbijzijnde natuurgebied, maar ik was er nog nooit geweest. Het is een polder waar tot de 19e eeuw een landhuis gestaan heeft met een grote tuin in Franse stijl. Nadat het landhuis afgebroken is, heeft men het gebied gebruikt als opslag voor rivierslib. Daarna is het aan zijn lot overgelaten, met al resultaat dat het nu natuurgebied is geworden waar zelfs ijsvogels worden waargenomen.

Geen opmerkingen: