zaterdag 30 april 2016

26-4-2016 t/m 29-4-2016

26-4-2016
Het lijkt wel winter, de temperatuur blijft ruim onder de 10 graden er staat een kille wind en de buien die regelmatig vallen zijn soms winters. Wel schijnt tussen de buien door af en toe de zon en als je dan in de luwte ben, merk je dat die zo eind april al flink wat kracht heeft. Vanmorgen had ik geluk, ik heb van de week besloten om niet meer 's ochtends direct na het opstaan te gaan hardlopen maar om eerst rustig te ontbijten en pas een uurtje later te gaan rennen. Ik zat net te ontbijten toen er een stevige hagelbui losbarstte. Toen ik later alsnog ging hardlopen, was het droog, maar snel nadat ik thuis kwam begon het weer te regenen.

27-4-2016
De eerste keer dat ik met Koningsdag in Nederland ben. Vanmorgen naar het bezoek aan Zwolle gekeken. Wat mij opviel was dat toen ze langs een filiaal van McDonalds kwamen, de “golden arches” omgedraaid waren zodat ze een W werden. Dat was niet het hoogtepunt voor mij, dat kwam pas aan het eind toen de Koning zijn bedankspeech begon met een citaat uit een nummer van F. Jacobse en Tedje van Es. Na mijn lunch ben ik hier de stad ingelopen. Het was zeker rond de Binnenweg en Lijnbaan gezellig druk.

28-4-2016
Het zal wel toeval wezen, maar de afgelopen weken loop ik steeds hetzelfde rondje op donderdag en was mij opgevallen hoe stabiel mijn tijd blijft, maar vandaag deed ik er ineens 2 minuten minder over. Op een rondje van een klein uur is 2 minuten niet zo heel veel, maar toch. Ik heb niet echt het idee dat ik harder gelopen heb, maar blijkbaar toch, want ik zal wel iets aan tijd gewonnen hebben doordat ik bij het oversteken van straten weinig oponthoud had, maar dat is meestal zo. Misschien heb ik onderbewust wel wat harder gelopen om te voorkomen dat ik nat zou regenen. Het was niet nodig, want ik was al geruime tijd thuis voordat de bui losbarstte.

29-4-2016
Ik voelde me niet erg lekker vanmorgen, hoesten en snotteren en last van ontstoken ogen. Dat ik van mijn ogen last had, was vooral mijn eigen schuld. Eerst had ik een beetje jeuk aan mijn ogen en nadat ik erin was gaan wrijven werd het alleen maar erger. Vanmorgen ben ik nog even naar de bieb geweest om een boek te ruilen, verder de hele dag binnen gebleven. In eerste instantie was ik van plan om vanmiddag nog een wandeling te gaan maken, maar omdat ik me niet zo lekker voelde en, vooral, omdat het weer niet zo lekker was, ben ik thuis gebleven.

Geen opmerkingen: