vrijdag 22 april 2016

19-4-2016 t/m 21-4-2016

19-4-2016
Het is al een maand geleden dat ik thuis kwam, maar nog steeds had ik niet mijn hele auto uitgeladen. Toen ik thuiskwam heb ik wel het meeste eruit gehaald, maar mijn ski's hingen nog onder mijn bed en ik bedacht toen dat ik die er later wel eens uit zou halen. Dat later is wel erg veel later geworden, maar vandaag was het dan toch zover. Daarnaast heb ik de vloer van mijn camper geveegd en me verbaasd over de hoeveelheid zand die daar vanaf kwam. Tenslotte heb ik de tafel in mijn camper losgehaald en daarna, hopelijk beter, weer vastgezet.

20-4-2016
Heerlijk weer vandaag. Ervan geprofiteerd door een flinke wandeling te maken. Eerst ben ik op de fiets naar de Beneluxtunnel gegaan en vanaf daar ben ik gaan wandelen in de richting van Rozenburg. Dus eerst de tunnel door en vervolgens langs allerlei, vooral chemische, industrie. Pas toen ik in de buurt kwam van het punt waar ik mijn wandeling van vorige week maandag was begonnen, liep ik door wat natuur. Maar dat was ook het punt dat ik als keerpunt in mijn gedachte had. Dat heb ik niet gedaan, ik ben nog een stukje door blijven lopen, ben met de veerpont naar Maassluis gevaren en langs de andere kant van de Nieuwe Waterweg terug naar mijn fiets gelopen. Die terugweg ging grotendeels door het Oeverbos, wel heel apart, aan mijn linkerkant was de natuur en rechts van mij de rivier met daarachter alle industrie.

21-4-2016
Weer zo'n mooie dag vandaag. Nog even overwogen om verder te gaan met mijn wandeling waar ik gisteren gebleven was, maar ik was nog een beetje moe dus heb ik het toch maar niet gedaan. Vanmorgen besloot ik op mijn balkon te gaan zitten, maar voordat ik dat kon doen moest ik eerst de stoelen daar nog schoonmaken. Toen ik daar toch mee bezig was heb ik direct ook maar een de balustrade schoongemaakt. Die is nu een stuk schoner, maar het sop dat ik ervoor gebruikt is deels over de ruiten die erin zitten gelopen, dus daar staan nu strepen op. Dus eigenlijk moest ik die ook nog gaan wassen, maar die heb ik maar even zo gelaten. De voorspelling is dat het van het weekend slecht weer wordt, dus ik hoop dat ze dan schoonregenen.
Vanavond belde mijn zus, toen ik met haar zat te praten had ik het geluid van de TV even uitgezet. “De wereld draait door” begon, ik zag dus alleen beelden en die vond ik raar want ik zag hele verschrikte gezichten. Toen ik een kwartiertje later het gesprek met mijn zus afgelopen was zette ik het geluid weer aan en hoorde ik al snel wat de oorzaak van dat vreemde beeld was, op dat moment was het nieuws binnengekomen dat Prince was overleden. Ik was een liefhebber van zijn muziek. Ik moet vanavond steeds denken aan een zin uit 1999, het lied waarmee ik zijn muziek heb leren kennen: “Life is just a party and parties aren't ment to last”.

Geen opmerkingen: