dinsdag 5 april 2016

02-4-2016 t/m 04-4-2016

02-4-2016
Toen ik twee weken geleden thuis kwam, zette ik, met de verwachting niets te horen, Radio 6 aan. Per 1 januari zou die zender namelijk ophouden te bestaan. Maar tot mijn verrassing hoorde lekkere soul en jazz, met ieder uur nieuws en geen presentator. Radio 6 is niet meer, maar blijkt een doorstart gemaakt te hebben als “NPO soul & jazz”. Tot mijn genoegen, want ik luister er nu twee weken met veel plezier naar, vooral omdat er zoveel muziek is zonder aan- en afkondigingen. Alleen 's avonds is er een deejay, maar die zegt weinig, omdat er dan vooral concerten worden uitgezonden. Vandaag en morgen is het even anders, Radio 2 heeft uit de boedel van Radio 6 de “Zwarte lijst” overgenomen, een jaarlijkse ranglijst vergelijkbaar met de top-2000, maar dan met alleen Radio 6 muziek. Dit wordt op Radio 2 uitgezonden, maar “NPO soul & jazz” neemt het integraal over, dus nu even wel presentatoren, maar gelukkig houden ze zich in.

03-4-2016
Het mooie weekend dat voorspeld was, viel gisteren erg tegen, de temperatuur was wel goed, maar de zon liet zich nauwelijks zien. Vanmorgen begon opnieuw bewolkt, maar in de loop van de morgen is het toch nog een mooie voorjaarsdag geworden. Ervan geprofiteerd door vanmiddag een flinke wandeling te maken. Op de terugweg kwam ik langs de Kralingseplas, daar en in het bos was het uitzonderlijk druk. Maar er waren niet alleen heel veel mensen, het stuk waar ik vlak langs het water liep zag het helemaal zwart van de vliegjes. Gelukkig een soort waar je weinig last van hebt, maar het is toch niet echt lekker als je hele zwermen rond je ziet vliegen.

04-4-2016
Vanmorgen eerst een lang stuk hardgelopen, daarna uitgerust. Na de lunch even naar de bibliotheek gegaan. Op mijn smartphone zit standaard een routeplanner, een echte Tomtom die kan werken met off-line kaarten. Dat was een belangrijke reden waarom ik voor een Acer gekozen heb. Alleen staan er nog geen kaarten op, die moet je nog downloaden. Vorige week had ik al geprobeerd de kaart van Europa erop te zetten, maar toen had ik er nog geen SD-kaartje inzitten, en was er onvoldoende ruimte. Toen heb ik wel de kaart van de Benelux geïnstalleerd. Gisteren heb ik de SD-kaart uit mijn oude telefoon leeggemaakt en in de nieuwe gestopt. Vandaag opnieuw geprobeerd de kaart van Europa te installeren. Dat is niet gelukt. De kaart is 6 Gb groot, dus hett duurt wel eventjes om hem te downloaden. Ik zat onderwijl de krant te lezen en langzaam zag ik de voortgang oplopen tot rond de 10%. Even niet gekeken en toen was hij weer bij 0% begonnen. Toen hij daarna nog twee keer opnieuw begonnen was, heb ik het downloaden maar afgebroken en heb in plaats daarvan de kaarten van Duitsland en Frankrijk geïnstalleerd. Dat ging wel goed. Helemaal blij ben ik met die oplossing niet, want in de beschrijving las ik dat als je aparte kaarten hebt, die niet samengevoegd worden. Als ik dus naar Parijs wil, zal ik eerst met de kaart van de Benelux naar de Belgisch-Franse grens moeten en kan ik vanaf daar pas een route naar Parijs laten berekenen. Dus ik ga toch nog maar eens proberen om de kaart van heel Europa erop te zetten.



Geen opmerkingen: