dinsdag 19 april 2016

15-4-2016 t/m 18-4-2016

15-4-2016
Het is inmiddels niet meer de 15e, maar de 16e. Dat ik gisteren geen stukje geschreven heb, komt doordat ik laat thuis was. Mijn zus was afgelopen dinsdag jarig en had mij uitgenodigd voor een etentje bij Restaurant Heerlijk aan het Bergpolderplein. Het was heel gezellig en het restaurant doet zijn naam eer aan.
De foto heb ik vanmorgen, dus eigenlijk gisterenmorgen, vanaf mijn balkon genomen. Het is de aankomst van de “Ovation of the Seas”, dat schip is spiksplinternieuwe. Het is rechtstreeks vanaf de werf in het Duitse Papenburg naar Rotterdam gevaren en maakt vanaf hier zijn maidentrip.

16-4-2016
Kaartjes voor het theater gekocht vandaag. Afgelopen zondag schreef ik er al over dat er volgend jaar een theaterversie van de film “De Marathon” komt. In de stad zag ik posters hangen dat er nu al kaartjes te koop zijn. Dat heb ik vandaag gedaan en precies over 11 maanden zit ik in het Nieuwe Luxor om die voorstelling te bekijken. Daarnaast heb ik vanmorgen ook een kaartje besteld voor de voorstelling “Akward” van de SKVR. Mijn jongste nicht deed mee aan deze productie van de Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam. Voor deze voorstelling hoefde ik niet zolang te wachten, want hij was vanmiddag al. Het was een leuke voorstelling, maar hij viel me toch een beetje tegen, de voorstelling waar ze twee jaar geleden aan mee deed vond ik leuker.

17-4-2016
Ik ben een beetje geïnspireerd geraakt door de marathon vorige week. Of ik het echt door ga zetten weet ik nog niet, maar ik heb besloten om de komende weken mijn lange hardloopronde iedere week 10 minuten langer te laten worden. Vorige week was ik bij 45 minuten gedraaid, vandaag heb ik bij 50 minuten rechtsomkeer gemaakt. Dezelfde route terug gelopen, een fractie sneller dan op de heenweg, want toen ik mijn stopwatch uitzette, bleek ik 99 minuten gelopen te hebben.

18-4-2016
Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel iedere dag een stukje wil blijven schrijven. Als ik niet op reis ben gebeurt er niet zoveel. Ik kan vandaag schrijven dat ik naar Albert Heijn ben geweest en vond dat ze veel te veel keuze in bier hadden en dat ik vanmiddag naar de bibliotheek geweest ben. Maar erg interessant is dat niet. Wat ik ook zou kunnen doen is de komende tijd wat vaker te schrijven over andere zaken dan wat ik heb meegemaakt. Zo zou ik het kunnen hebben over de bami die ik vanavond gemaakt heb of ik zou het kunnen hebben over de reactie van Freek de Jonge in “De wereld draait door” over de Duitse cabaretier. Freek schetste heel mooi het dilemma dat naast de vrijheid om satire te bedrijven er ook de vrijheid is om je beledigd te voelen.

Geen opmerkingen: