woensdag 3 december 2014

26-11-2014 t/m 2-12-2014

2-12-2014
Vandaag mijn reis afgesloten. Nadat ik in het Antwerpse havengebied, in Strabroek, had overnacht, ben ik vanmorgen in eerste instantie naar Barendrecht gereden. Dat ging een stuk sneller dan verwacht, want de nieuw A4 na Bergen op Zoom, is en hele verbetering. Gevolg was dat ik al om kwart voor 10 mijn auto op het parkeerdek bij IKEA neerzette. Onder het genot van de toepasselijke klanken van Cornelis Vreeswijk, heb ik even gewacht ik had het idee dat ze om 10 uur pas opengingen. Vervolgens flink inkopen gedaan. Een extra tafel, een buro dat ik als TV-meubel wil gaan gebruiken, schoenenrekken voor in de kast en twee krukken. Daarna naar huis, het was een heel gesjouw om alles uit mijn auto te halen.

1-12-2014
Een provinciale staking vandaag in België, onder andere in Oost-Vlaanderen, de provincie waar ik de afgelopen nacht heb geslapen. Er weinig van gemerkt, er was veel autoverkeer in Gent, maar geen trams en ik heb slechts 3 lijnbussen gezien. Verder stonden er bij overheidsinstellingen actievoerders, maar of zij erg succesvol waren betwijfel ik. Ik ben blij dat wij in Nederland met ons poldermodel veel minder de stakingen hebben zoals hier in België. Het is hier een soort rituele dans, want ik denk dat er niemand er in gelooft dat de regering zijn beleid gaat aanpassen als de trams en treinen een dagje niet rijden.
Niet vanwege de staking, maar omdat ik het vergeten ben heb ik vandaag geen foto gemaakt. Dus nog maar een keer de auto's van gisteren, nu van een andere kant.

30-11-2014
Het wordt tijd dat ik naar huis ga, want vanavond heb ik mijn laatste boek uitgelezen. In het verleden had ik altijd een hele doos met boeken bij me, maar ik had nu, naast het boek waarmee ik bezig was, maar drie nieuwe meegenomen. Twee Amerikaanse thrillers en een Nederlandse. De laatste, 61 hours van Lee Child, was de beste van de boeken die ik bij me had. Een spannend verhaal en niet al te ver gezocht. Volgens het stickertje dat erop zit heb ik het boek bij Fyndlagret in Sundsvall gekocht voor 10 kroon. Een goede investering.
De foto heb ik vanmorgen met mijn telefoon gemaakt. Na een wandeling door Rijssel, kwam ik op het exercitieterrein (Champ de mars) en daar bleek bijeenkomst van auto enthousiasten te zijn. Er stond van alles, variërend van nagelnieuwe Amerikaanse muscle cars en hot-hatches van Renault, tot diverse klassiekers waaronder een Bugatti. Het meest bijzondere echter vond ik dat er 4 stuks Citroën SM stonden, auto's die hoog staan in mijn lijstje van allermooiste auto ooit.

29-11-2014
Er zijn zo van die plaatsen waar ik steeds weer terugkom met mijn camper. Zoals vandaag, ik ga overnachten aan de rand van de oude citadel van Rijssel. Ik denk dat het al minstens de vijfde keer is dat ik hier overnacht, mijn vorige camper heeft hier zelfs een keer meer dan een week gestaan, maar toen was ik in de TGV naar de Alpen gestapt voor een wintersport. Toch is er wat veranderd, de vorige keren dat ik hier was stond er hier een voetbalstadion dat niet meer in gebruik was. Nu is het er niet meer, de tribunes zijn weg en het grasveld is wat gegroeid.

28-11-2014
Ik begin me een beetje zorgen te maken om de hoeveelheid energie in mijn huishoudaccu. Toen ik vanmorgen op het metertje keek, was het bovenste lampje uit. Met het grijze weer en de korte dagen die er nu zijn, heb ik de afgelopen week meer verbruikt dan mijn zonnepanelen hebben geproduceerd. Vandaag heb ik wel een paar keer de zon gezien, ik vermoed dat ik daarmee ongeveer break-even gedraaid heb. Gelukkig ben ik onderweg naar huis, dus mocht één dezer dagen mijn verwarming ermee ophouden, dan rij ik de volgende dag naar huis.

27-11-2014
Gisterenavond had ik al het idee dat ik mijn auto op een fantastische plek had neergezet. Vanmorgen werd dat bewaarheid. Ik heb overnacht bij het voormalige station van Neufchâtel en Bray. Voormalig, want de spoorlijn is opgeheven en de rails zijn grotendeels weggehaald en vervangen door een strook asfalt, wat wij in Nederland een fietspad zouden noemen. Dus en mooi egaal wegdek op een lange rechte weg met weinig kruisingen. Ideaal dus om hard te lopen en dat had ik nou net vanmorgen op mijn programma staan. Anderhalf uur gelopen en het enige gemotoriseerde voertuig dat ik tegen ben gekomen was een Unimog die gebruik werd om de berm te maaien. Verder ben ik één andere hardloper en enkele fietsers en wandelaars tegengekomen. Dus heerlijk gelopen.

26-11-2014
Na een wandeling door Rouen en een kopje koffie, ben ik vanmorgen naar het winkelcentrum gegaan dat vlak bij mijn overnachtingsplaats was. Gisteren had ik gezien dat je daar gratis Wifi had, dus daar maar even gebruik van gemaakt. Nou ja even, dat was wel de bedoeling, maar doordat ik op de melding klikte dat Microsoft updates wou installeren, ben ik bijna tweeënhalf uur bezig geweest. Maar ik ben nu wel weer lekker up-to-date.
De foto is niet om aan te geven dat het vandaag wat mistig was, maar omdat ik het halve reuzenrad wel een grappig gezicht vond. De kermis die de vorige keer dat ik hier was op de kade stond en daar wekenlang gestaan heeft, wordt nu afgebroken. Grappig is dat terwijl ze dit reuzenrad afbreken ze in het centrum van de stad een andere aan het opbouwen zijn, dat voor de kerstmarkt die vrijdag begint.


Geen opmerkingen: