woensdag 10 december 2014

3-12-2014 t/m 9-12-2014

9-12-2014
Vandaag een mijlpaal bereikt in mijn training voor de marathon. Al een paar weken wil ik mijn langste training 2 uur laten duren, maar dat is steeds maar niet gelukt. Vorige week was ik er dicht bij, 119 minuten. Vandaag is het dan wel gelukt, ruim zelfs want ik heb 127 minuten gelopen. Tijdens het lopen ben ik onder andere even langs het milieupark gelopen. Ik had een flinke hoeveelheid spullen in mijn auto liggen die daarheen moesten. Tijdens het hardlopen ben ik wezen kijken wat de openingstijden waren, gelukkig ben ik er gisteren niet heen geweest, want ze waren op maandag gesloten. Maar nu waren ze wel open, dus ben ik daar vanmiddag even langs geweest.

8-12-2014
Toen ik in september het huis aan het herinrichten was, heb ik het logeerbed in de slaapkamer gezet en ben ik dat gaan gebruiken. Voornamelijk omdat het bed van mijn vader zowel aan het hoofd- als het voeteneind een schot had en ik dacht dat ik daar niet tussen zou passen. Met het logeerbed was ik niet helemaal tevreden, het was net iets te kort zodat ik met mijn enkels op een stalen stang lagen als ik rechtuit lag. Inmiddels ontdekt dat het andere bed langer was, dus dat toch maar terug gezet. Ik blijk er toch languit in te kunnen liggen zonder klem te zitten. Wel is het even fout gegaan, de lattenbodem erin kan je verstellen, je kan hem harder of zachter maken. Ik heb er niets aan gedaan, met als gevolg dat ik nu pijn in mijn rug heb, want hij stond ongeveer op zijn zachts ingesteld, terwijl ik juist een hard bed gewend ben. Ik heb hem nu aangepast dus nu maar hopen dat de pijn in mijn rug snel weer weg is.

7-12-2014
Ik heb niet alles op kunnen ruimen van de gourmetavond van gisteren. De reden was dat ik onverwacht weer een gourmetavond had. Vrienden van mij waren 12,5 jaar getrouwd . Ik wist dat het rond deze tijd was, maar welke datum precies was mij ontschoten (ik ben niet zo goed in dat soort dingen). Typisch voor de bruidegom is om uitnodigingen op het laatste moment te doen. Met zijn verjaardag hou ik daar rekening mee, maar nu dus niet. Het was droog, dus besloot ik om met de fiets te gaan, voor het geval dat het ging regenen had ik mijn regenjas meegenomen. Het was geen verstandige keuze, ik was nog maar net met de 25 Km begonnen toen het begon te miezeren. Niet genoeg om mijn regenjas aan te doen, maar uiteindelijk wel voldoende om flink nat te worden. Terug was het droog. Op de heenweg had ik de batterij wat gespaard om terug de trapondersteuning te hebben voor de Willemsbrug. Dat is gelukt, ik was op de Maasboulevard, 100 meter van mijn huis toen de batterij leeg was.

6-12-2014
Een drukke dag vandaag, traditioneel was om bij mijn vader met Sinterklaas te gourmetten. De locatie is hetzelfde gebleven, maar nu dus een dag later en bij mij. De hele dag druk bezig geweest met de inkopen en het verdere voorbereiden. Veel teveel ingekocht, maar het viel me nog best mee dat ik niet veel meer dan de helft van wat ik ingekocht had over heb.
Pas een foto gemaakt op het moment dat iedereen weg was.

5-12-2014
Vanmorgen verder gegaan met het in elkaar zetten van mijn IKEA aankopen. Opnieuw met het moeilijkste begonnen, het bureau. Het viel een beetje tegen, want ik ben er een uur of twee mee bezig geweest. Wat niet een beetje maar erg tegenviel was toen ik klaar was met het monteren en ik hem op zijn plaats zette. Mijn idee was om hem voornamelijk als TV-meubel te gaan gaan gebruiken op de oude vind ik hem iets te laag staan. Nadat ik het bureau neergezet had en de TV erop stond, vond ik het resultaat helemaal niet mooi. Toen bedacht ik me dat het probleem dat ik had dat met het oude kastje ook kon oplossen door de boxen die ernaast stonden op het kastje te leggen en daar dan de TV op te zetten. Dat heb ik gedaan en ik ben best tevreden over het resultaat. Alleen heb ik nu dus een bureau over, gelukkig was het niet erg duur.

4-12-2014
Een gevolg van inkopen doen bij IKEA, zoals ik afgelopen dinsdag heb gedaan, is dat je meestal de aankopen ook nog in elkaar moet zetten. Vandaag ben ik ermee begonnen. Ik heb zes dingen gekocht en ik moet ze allemaal in elkaar zetten. Na de lunch ben ik met de eerste begonnen, de tafel. Het ging goed, maar koste toch best wel wat tijd, op het moment dat ik volgens mijn plannen zou gaan hardlopen was ik nog niet klaar, maar wel bijna. Nog even afgemaakt en daarna alsnog bijna 2 uur gaan trainen. Dus van de zes heb ik alleen de eerste pas in elkaar gezet. Morgen verder, maar het zal waarschijnlijk wel iets sneller gaan, want ik denk dat ik met de meest ingewikkelde ben begonnen.

3-12-2014
Het is onaangenaam koud. Volgens de thermometer valt het wel mee, die gaf overdag net een positieve waarde, vanavond is hij enkel graden gezakt, tot aan de andere kant van de nul. Ik ben dus blij dat ik thuis ben en kan genieten van de stadsverwarming.
Gisteren op het laatste stuk van mijn reis had ik nog een onverwachte verrassing. Vanaf het Oostplein kwam ik de kade oprijden, maar die bleek op 100 meter voor mijn appartement afgesloten. Het kantoorgebouw waar ik naast woon, De Admiraliteit, wordt omgebouwd tot appartementen. Het hele stuk ervoor is afgezet, er staat een reusachtige kraan om bouwmaterialen aan te voeren. Ik moest gisteren een blokje omrijden en de kade vanaf de andere kant oprijden. Dat zal voorlopig wel zo blijven, want in een schrijven van de aannemer die ik in mijn brievenbus vond, stond dat de verbouwing tot eind 2015 duurt.


Geen opmerkingen: