woensdag 17 december 2014

14-12-2014 t/m 16-12-2014

16-12-2014
De werkzaamheden om het gebouw hiernaast van kantoorgebouw om te vormen tot een appartementencomplex, gaan gestaag verder. Ze zijn met name bezig om de binnenkant te strippen, maar erg veel last van dat sloopwerk heb ik niet. Vandaag stond er naast de grote hijskraan die er al steeds staat, ook een grote mobiele kraan waarmee van en naar de achterzijde werden getakeld.
De andere kraan kan alleen maar bij de voorkant komen en wordt vooral gebruikt om containers voor bouwafval op te takelen die dan door de geopende ramen worden gevuld. Dat gaat niet altijd goed, er is inmiddels een tiental van de blauwe glazen gevelelementen gesneuveld, blijkbaar omdat ze aangetikt zijn door een container. Het zou jammer zijn als ze niet hersteld worden, want ik vind dat het juist door die platen een mooi gebouw is.

15-12-2014
De meteropnemer is vandaag geweest. Hij was net op tijd, want ik stond net op het punt om weg te gaan, ik had mijn jas al aan. Vorige week had ik al een brief ontvangen dat hij zou komen, het schijnt dat het een wettelijke eis is dat hij eens in de drie jaar langs moet komen. In de tussenliggende jaren mag je het zelf invullen. In de brief stond het een beetje raar, als ze je niet thuis aantroffen zouden ze binnen 3 jaar terugkomen. Dus blijkbaar hebben ze alleen de verplichting om eens in de 3 jaar een keer te proberen om zelf de meter op te nemen.
Het enige dat ik een beetje raar vond was dat de meteropnemer direct een sticker op de binnenkant van de meterkastdeur plakte, zonder te vragen of dat mocht. Ik heb er maar niks van gezegd, ik had er trouwens ook geen bezwaar tegen.

14-12-2014
Opnieuw was het al licht toen ik wakker werd, maar in tegenstelling tot een paar dagen geleden had ik het nu gepland, ik had met opzet mijn wekker niet gezet. Toen ik gisteren terug fietste verwonderde ik mij erover dat de teller van de fiets weer bij nul was begonnen. Toen ik dat zag dacht ik dat het zou komen omdat de klok een uur voor zou staan, op zomertijd en daardoor al na middernacht. Het lag niet aan de klok, de zondag was echt al ruim begonnen, want het was half 2 toen ik thuis was. Vandaar dat ik geen wekker gezet heb. Toen ik wakker werd was het niet zomaar licht, maar het zonnetje scheen uitbundig. Ik heb dan ook al snel na mijn ontbijt besloten om er van te gaan genieten. Ik ben naar het Eiland van Brienenoord gefietst en heb daar lekker door de natuur gewandeld. Een mooi stukje Rotterdam.


Geen opmerkingen: