zaterdag 20 december 2014

17-12-2014 t/m 19-12-2014

19-12-2014
Vanmorgen leek het er niet op, maar na de middag werd het een hele mooie dag. Ervan geprofiteerd door een lekker wandelingetje te maken. Eerst door de stad, waar ik tot mijn genoegen zag dat de paviljoens die bij het Stadhuisplein langs de Coolsingel stonden verdwenen zijn. Hierdoor komt het stadhuis een stuk beter tot zijn recht. Vervolgens over de Korte Lijnbaan en het Schouwburgplein naar de West Kruiskade gelopen, onderweg zag ik dat er aparte flats zijn gebouwd op de plaats zijn gekomen van de Pauluskerk en een bioscoop, Calypso als ik me niet vergis. Vervolgens doorgelopen tot de Vierhavenstraat, daar wou ik bij Kwantum een lamp kopen maar ik kon geen geschikt armatuur vinden. Wel heb ik drie lampen gekocht, maar dat waren LED kaarslampen.

18-12-2014
Het is extreem warm weer voor eind december, de temperatuur lag vanmiddag ruim boven de 10 graden. Toch vond ik het onaangenaam weer. Vanmorgen bij het hardlopen had ik last van wat hele lichte motregen, maar wel net genoeg om nat te worden. Toen ik aan het eind van de ochtend boodschappen ging doen merkte ik dat de wind aan het aantrekken was. Vanmiddag ben ik dan ook verder niet buiten geweest. Inmiddels is het nog onaangenamer geworden, een harde zuidwester, met stormachtige windvlagen.

17-12-2014
“En de klok zegt tik tik. Tik al je uren weg. Voor wie wacht komt alles steeds te laat.” Ik was van plan om vanavond te gaan schrijven over het vuurwerk dat ik vanmorgen bij de Erasmusbrug zag, wat later een demonstratie van verontruste havenarbeiders bleek te zijn. Toen ik vanavond een programma over Thé Lau met het afscheidsconcert van The Scene zag, was ik dusdanig onder de indruk dat besloot dat ik het beter daarover kon hebben. Vandaar dat ik vandaag begon met de eerste zinnen van hun nummer Rigoreus. Een nummer dat ik leerde kennen doordat het op de eerste CD stond die ik kocht. Niet alleen vond ik het een zeer mooi nummer, maar het bevat ook de zin die ik daarna als mijn motto ben gaan beschouwen. Mijn rigoureuze besluit om op mijn 42ste te gaan rentenieren is mede te danken aan het bovenstaande citaat.


Geen opmerkingen: