donderdag 9 januari 2014

4-1-2014 tot 8-1-2014

8-1-2014
Eergisteren schreef ik over de vochtplek die ik op de zoldervloer van mijn camper heb. Gisteren ben ik niet in mijn camper geweest, vandaag wel. De kranten die ik erop gelegd had waren aan de bovenkant droog en onderop wat vochtig. Mijn conclusie was dan ook dat het vocht blijkbaar van onder de vloer komt. Ik heb geen idee wat ik daartegen kan doen, dus heb ik de rubbermat die er normaal op ligt maar weer op zijn plaats gelegd. Verder ben ik vandaag naar Zuid gewandeld, daar wat boodschappen gedaan. Ik had bij mijn vader uit het raam al gezien dat er weer een cruiseschip aan de Wilhelminapier lag. Dat bleek de SS Rotterdam te zijn, het schip waarvan de gelijknamige voorganger een paar honderd meter verderop ligt.


7-1-2014
Als ik in Rotterdam ben, ren ik gemiddeld toch wel één keer per week over de Van Brienenoordbrug. Vanmorgen zag ik dat de oorspronkelijke boog hoognodig een verfje mag hebben terwijl de nieuwe goed in de lak zit (alhoewel nieuw, ik denk dat de westelijke boog inmiddels ook zo'n 25 jaar oud is). Het was me echter nog nooit eerder opgevallen dat er aan de voet van de brug een vreemde combinatie van bedrijven zit. Toen ik de brug afliep zag ik rechts van mij, op grondgebied van Capelle, een afvalwaterzuiveringsinstallatie waarop trots vermeld stond dat men dagelijks een miljoen liter water in de rivier loost. Links van de brug, stroomafwaarts, zit Evides, het bedrijf dat Rotterdam en omstreken van drinkwater voorziet. Het is maar goed dat ik weet dat zij hun basisgrondstof niet uit de Maas maar uit de Biesbosch halen.


6-1-2014
Pas volgende week ga ik weer vertrekken, toch heb ik vandaag het eerste klusje daarvoor gedaan. Boven de cabine van mijn auto zit een 'zolder' die die ik gebruik om mijn kookbenodigdheden op te slaan. Het kunststof dak van mijn auto zorgt voor veel condens als ik in mijn auto woon, daardoor is die zolder altijd erg vochtig. Ik heb nu alles er vanaf gehaald met de bedoeling dat het een keer goed kon drogen. De zoldervloer is van hout en daarboven ligt een kunststof zeil. Dat drogen gaat goed, alleen blijft er op het hout steeds een flinke natte plek. Ik weet niet waar dit vocht vandaan komt. Dus heb ik nu wat kranten op de natte plek gelegd, hopelijk weet ik morgen waar het vocht vandaan komt.


5-1-2014
Vorig jaar heb ik met de tweede “Halve Maatje Loop” meegedaan en ben ik op de zevende plaats geëindigd. Vandaag was de derde editie van deze loop en opnieuw heb ik meegedaan. Er waren dit jaar meer en snellere deelnemers, dus heb ik wat plaatsing betreft heb ik mijn prestatie van vorig jaar niet kunnen evenaren. Als ik goed geteld heb ben ik vijftiende geworden. Met mijn tijd van 22 minuten en 17 honderdste ben ik best wel tevreden. Van vorig jaar weet ik mijn tijd niet meer, maar ik vermoed dat die iets beter was. Maar ja, toen had ik niet net anderhalve week met weinig slaap, veel eten en drinken, een jetlag en vier dagen buikloop achter de rug.


4-1-2014
Nog steeds ben ik wat gammel van de reis, maar de pillen die ik gisteren geslikt heb zijn tot op heden effectief. De dag besteed met het intypen van de stukjes die ik tijdens de reis heb geschreven, het uitzoeken van de foto's. Na de lunch ben ik de stad ingegaan. Bij McDo had ik een meevaller, bij de vestiging aan de Coolsingel was de koffie in de aanbieding. Dus heb ik lekker goedkoop kunnen internetten. Daar lang mee bezig geweest, want ik had veel te doen.



Geen opmerkingen: