zaterdag 4 januari 2014

31-12-2013

De laatste dag van 2013 hebben we in Honda Bay doorgebracht. Vanmorgen zijn we eerst naar Padan Island gevaren. Een bounty-einland waar we gesnorkeld hebben. Ik vond heb bijzonder om de vissen, zeevruchten en het koraal te zien. Maar snorkelen is niets voor mij. Als ik wat moois zag dreef ik er vaak al voorbij voordat ik het goed had kunnen bekijken. Een ander probleem was dat ik goed door de snorkel kon ademen, maar op het moment dat ik wat intressants zag had ik de neiging om mijn hoofd in die richting te bewegen. Die richting was meestal onder mij, met als gevolg dat ik een mond vol zout water kreeg.

Rond het middaguur zijn we naar een ander eiland, Cowrie Island, gevaren. Daar zouden we gaan lunchen en daarna naar een derde eiland varen. Dat laatste hebben we niet gedaan, het eiland waar we in eerste instantie heen zouden gaan was gesloten en het alternatief was ver varen en had beduidend minder faciliteiten dan Cowrie. Dus zijn we daar de rest van de middag gebleven. Zeker geen straf, het zonnetje en een lekker verkoelende wind zorgde ervoor dat ik heerlijk op het strand heb gelegen.

Geen opmerkingen: