zaterdag 18 januari 2014

15-1-2014 tot 17-1-2014

17-1-2014
Er lijkt en probleem te ontstaan met mijn auto. Ik hoor sinds gisteren regelmatig een fluittoon. Eerst dacht ik dat het uit een box van mijn radio kwam of veroorzaakt werd door de ventilator. Inmiddels ben ik erachter dat het met mijn remmen te maken heeft. Nadat ik geremd heb hoor ik vaak, niet altijd, even de fluittoon, na een seconde verdwijnt hij weer alhoewel het soms ook iets langer duurt. Op de werking van de remmen lijkt het geen invloed te hebben. Toen ik aan het eind van de dag wegens de vrijdagmiddagdrukte even in de rij moest staan merkte ik dat hij ook floot als ik na het remmen mijn voet van het pedaal haalde en nog even stil bleef staan. Dat is een pak van mijn hart, want blijkbaar is het dan niet zo dat de remklauw blijft hangen. Maar wat het wel is weet ik dus niet. Als het niet vanzelf verdwijnt moet ik maar even bij een garage langs gaan.

16-1-2014
Sinds vorige maand ben ik donateur van de Stichting Steun Onderweg. Onderweg is het radioprogramma voor vrachtwagenchauffeurs. Nu ben ik sinds 1987 niet meer actief als vrachtwagenchauffeur, maar ik heb wel een goede reden om deze stichting te steunen. Onderweg is, voor zover ik weet, het enige Nederlandstalige radioprogramma dat nog op de korte golf (6095 AM) wordt uitgezonden. Iedere werkdag zenden zij vier keer het nieuws uit, vaak het enige Nederlandse nieuws dat ik hoor.
Helaas blijkt mijn donatie slechts een druppel op de gloeiende plaat te zijn, ze komen 200 donateurs te kort om de huidige uitzendfrequentie van 5 maal 2 uur per week vol te houden. Mogelijk gaat het aantal dagen dat ze uitzenden verminderd worden. Jammer, maar begrijpelijk.

15-1-2014
Toen ik nog een huis had maakte ik regelmatig espresso in wat in Italië volgens mij een mokka heet, een kleine metalen perculator, voor één kopje koffie. In mijn camper gebruik ik hem nooit, vooral omdat de koffieprut ervoor zorgt dat hij wat moeilijk schoon te maken is. Ik had al eens bedacht dat ik dat zou kunnen voorkomen door in plaats van losse koffie pads te gebruiken. Laatst zag ik bij de Action voor 1 euro een klein pakje met koffiepads, die heb ik ten behoeve hiervan aangeschaft. Vandaag begonnen met het experiment. Het werkt, er komt koffie door het stoompijpje naar boven. Helemaal tevreden ben ik nog niet, de koffie was nogal slap. De volgende keer moet ik maar eens proberen om minder water of twee pads te gebruiken.



Geen opmerkingen: