zaterdag 3 oktober 2015

27-9-2015 t/m 2-10-2015

27-9-2015
Normaal type ik dit stukje aan het eind van de avond, maar omdat mijn broer en zijn vriendin komen logeren ga ik er vanavond waarschijnlijk niet aan toe komen, dus doe ik nu maar aan het eind van de middag. Vanmorgen in het hotel in Oirschot wakker geworden. Terwijl we lekker zaten te ontbijten kwam het bericht over de uitslag van de Hart van Brabantloop van gisteren. De Loslopers hebben het tot de 12e plaats geschopt. Een topprestatie voor dit bijzonder gemêleerde team dat vorig jaar 30e werd. Over mijn eigen was ik al heel tevreden, maar nu zo mogelijk nog meer om dat op mijn etappe de 21e tijd heb neergezet. Op de afstand die ik vorig jaar gelopen heb is de tijd dit jaar beduidend scherper gesteld. Ook toen was ik 21e en mijn tijd over die 8,2 Km was dat jaar 38:08. De dame die dit jaar die etappe liep deed daar 31:02 over. Maar ik ben nog steeds trots op mijn prestatie want zij is een echte toploopster, 3½ jaar geleden heeft zij op 8 seconden na limiet voor de Olympische Marathon van Londen gehaald.

28-9-2015
Een leerzame dag vandaag. Mijn broer is bezig met het inrichten van een nieuwe meubelfabriek en heeft hier machines voor nodig. Samen met hem en mijn schoonzus ben ik vandaag naar een leverancier van houtbewerkingsmachines geweest. Indrukwekkend om te zien wat er op dat gebied allemaal mogelijk is. Daarna zijn we naar Roosendaal gereden, mijn schoonzus wou graag naar het Rosada outlet centrum. We kwamen daar om vijf uur vanmiddag aan, het bleek dat ze maar tot 6 uur open zijn dus we hadden maar een uur. Dat bleek net genoeg te zijn om het hele centrum door te lopen. Ik heb niets gekocht, mijn broer en schoonzus hebben bij de laatste winkel waar we waren, Disignual, flink hun slag geslagen.

29-9-2015
Lekker van het zonnige weer genoten vandaag. Vanmorgen op mijn balkon koffie gedronken, daarna boodschappen gedaan, een uurtje hardgelopen en een restje nasi van gisteren als lunch gegeten. Daarna heb ik de hele middag weer in het zonnetje op mijn balkon zitten lezen. Waarschijnlijk zal het niet lang meer duren tot ik wat minder privacy op mijn balkon heb, want de appartementen die in het voormalige kantoorgebouw hiernaast gerealiseerd worden, zijn nagenoeg klaar. Ze worden gemeubileerd verhuurd en de afgelopen dagen had ik al gezien dat er meubilair in stond, maar vanmorgen viel op dat alle appartementen die ik kan zien nu op dezelfde manier zijn ingericht, het bed voor het raam aan de havenkant, daarnaast een kastje met de TV en de tafel voor het raam aan de kant van mijn balkon. Dus als mijn toekomstige buren aan tafel zitten kijken ze recht op mijn balkon.

30-9-2015
Vandaag een dag van wegbrengen. Eerst vanmorgen mijn broer en zijn vriendin naar Zestienhoven gebracht, het vliegveld dat tegenwoordig Rotterdam The Hague Airport heet. Daarna naar de garage gereden, want het lawaai dat mij in Trondheim het eerst was opgevallen wordt steeds erger, dus ik dacht ik laat ze er even naar kijken en maak direct een afspraak voor de APK. Mijn beschrijving van het probleem deed niet direct een belletje rinkelen van wat het zou zijn. Vandaag hadden ze de agenda vol, maar morgen konden ze er naar kijken. Mijn auto maar achtergelaten, anders moet ik hem morgen weer brengen. Blijkbaar was er een gaatje in de agenda gevallen, want vanmiddag hebben ze er al naar gekeken. Het lawaai blijkt veroorzaakt te worden door een versleten vliegwiel en dat moet samen met de koppeling vervangen worden. Dat is een dure grap en daar komen nog wat zaken bij die voor de APK vervangen moesten worden. Bij elkaar ben ik ruim 2 duizend euro kwijt. Een hoop geld, maar als ik een nieuwe auto koop ben ik per jaar aan afschrijving en onderhoud minstens het dubbele kwijt.

1-10-2015
Een feestdag vandaag, niet alleen viert mijn oudste zus haar verjaardag, dat doet ook de Markthal hier in Rotterdam en die nog wel voor het eerst. Ik wou eigenlijk schrijven dat ik vandaag ook een persoonlijk feestje en nogwel een kroonjaar te vieren heb. Ik ben namelijk op 1 oktober 2005 met pensioen gegaan, dus heb ik gisteren de 10 jaar volgemaakt. Ik wou mijzelf daarom trakteren op een nieuwe telefoon, maar gezien de hoge kosten die ik voor de reparatie van mijn auto kwijt ben, heb ik dat nog maar even niet gedaan. Een andere reden dat ik het niet gedaan heb is de grote keus die ik heb, vandaag naar Alexandrium geweest en daar naar smartphones gekeken, maar er is zoveel keuze dat het mij niet gelukt is om er een te maken.
Naast het fietstochtje naar het winkelcentrum het ik vandaag vooral op mijn balkon gezeten, maar ik heb ook nog wat nuttigs gedaan, ook op mijn balkon. Ik heb het ontgroent, een groot deel van het mos dat erop groeide, heb ik eraf geschrapt.

2-10-2015
De komende weken kan ik weinig met mijn creditcard betalen, want de limiet is in zicht. Dat komt doordat ik vanmorgen mijn auto op kon halen en de garagerekening met Visa heb voldaan. Ik wist dat ik het daarmee in één keer pinnen kon betalen, van mijn bankpas wist ik dat niet zeker. Wel herinnerde ik me dat ik vorig jaar de garagerekening met mijn bankpas in twee keer moest betalen, maar toen was hij nog iets hoger dan nu. Hopelijk ben ik nu weer voor een jaar verlost van garagerekeningen, want deze rekening zorgt er voor dat mijn uitgaven dit jaar dicht bij mijn budget komen, terwijl ik er de afgelopen 10 jaar steeds heel ruim onder gebleven ben. Maar in ieder geval ben ik er blij mee dat de Baatbus hier weer voor de deur staat.

Geen opmerkingen: