zaterdag 24 oktober 2015

17-10-2015 t/m 23-10-2015

17-10-2015
Vandaag verder gegaan met het bouwen van de nieuwe schuur bij mijn zus. Eerst de dakbedekking aangebracht en daarna de deuren erin gehangen. Het ging allemaal voorspoedig. Het volgende klusje was het ophangen van de regengoot maar daar zijn we niet verder mee gekomen dan hem uitpakken. Voordat hij gemonteerd kan worden moet er eerst nog een lat gemonteerd worden waaraan hij komt te hangen. Die lat moest nog in de beits, dat heeft mijn zus inmiddels voor de eerste keer gedaan maar het moet nu eerst drogen en daarna nog een keer. Dus moet de goot nog even wachten. De schuur ziet er in ieder geval mooi uit.

18-10-2015
Spektakel vandaag tijdens het hardlopen. Ik was anderhalf uur onderweg, nog 10 minuten te gaan en ik naderde het Stieltjesplein. De bebouwing daar is men steeds meer aan het afbreken, dus zag ik heel goed dat er iemand van de pyloon van de hef kwam abseilen. Snel had ik in de gaten dat het een marinier was, bovenop de pyloon stonden wat collega's van hem. Leuk om te zien, maar het spektakel kwam pas toen ik op de Koninginnenbrug liep. Toen zag ik hoe ze op de pyloon waren gekomen, lopend vanaf de pyloon aan de noordzijde. Dat zou niet zo bijzonder zijn, ware het niet dat sinds vorig jaar de hef verwijderd is voor onderhoud, dus je kan niet zomaar oversteken. Daarom hadden ze, op 30 meter hoogte, twee kabels gespannen, met hun handen aan de bovenste en voeten op de onderste maakte ze de oversteek. Op de brug waar ik over liep was een groep toeschouwers, die waarschijnlijk het Garmisch Partenkirchen gevoel had. Op nieuwjaarsdag hoop je natuurlijk dat alles goed gaat, maar eigenlijk zou het ook wel een mooie ervaring zijn als je er getuige van ben dat er iemand naar beneden flikkert.

19-10-2015
Ik had het een klein beetje mis gisteren, het waren geen Mariniers die ik gisteren op de hef zag, maar volgens TV Rijnmond was het de Landmacht die in Rotterdam aan het oefenen is. Toen ik 29 jaar geleden bij de Landmacht zat deden wij niet zulke spectaculaire dingen. Over vandaag heb ik weinig te melden. Het was grotendeels een grijze dag, alhoewel aan het eind van de dag het zonnetje nog even tevoorschijn kwam. Niet veel gedaan vandaag, wat gelezen, de was opgevouwen en mijn auto opgeruimd.

20-10-2015
Eind van de ochtend ben ik naar Feijenoord gelopen om daar bij de Jumbo boodschappen te doen. Op het moment dat ik weg wou gaan zag ik dat het wat motregende, maar ik zag ook dat er opklaringen aankwamen, dus toch maar weg gegaan. Toen ik buiten kwam was het dan ook droog, maar onderweg begon het toch weer wat te miezeren. Herfstweer dus, maar gezien het bier dat in de aanbieding was, lijkt het of we al een half jaar verder zijn. Ik vind lentebok lekker, dus heb ik voor 3 euro een sixpack gekocht. Toen ik na de boodschappen buiten kwam regende het nog wat harder, ik was dan ook een beetje nat toen ik thuis kwam. Vanmiddag daarom verder niet weg geweest, maar verder gegaan met het schoonmaken van mijn auto. Het was hard nodig, dus had ik eer van mijn werk.

21-10-2015
Een verrassing toen ik vanmorgen buiten kwam, het cruiseschip dat vlak bij mijn deur lag om het tekort aan studentenhuisvesting op te lossen, was vertrokken. Daardoor had ik toen ik langs de kade liep weer een mooi vrij uitzicht over de haven.

22-10-2015
Toen ik vorig jaar voor de moeilijke taak stond om mijn vaders huis te veranderen in mijn huis, heb ik alle spullen uitgezocht. Ik heb de spullen in vier groepen verdeeld; dingen die ik wou bewaren, dingen die ik direct weggooide, dingen die ik weg zou gooien maar misschien iemand anders wou hebben en dingen die ik niet wou hebben maar die wel waarde hebben. Die laatste twee groepen heb ik grotendeels in dozen gestopt en in de logeerkamer gezet. Mijn idee was om aan de rest van de familie te vragen of zij daar wat van wouden hebben, maar de dozen stonden mij niet in de weg, dus heb ik er niets mee gedaan. Tot vandaag, ik heb de dozen met spullen die ik eigenlijk weg zou willen gooien nog een keer doorgelopen en ze daarna in een andere hoek gezet. Ik ga zo een mailtje schrijven aan mijn zussen, broer en zwager met een lijst van alles wat er in de dozen zit, met de vraag of zij nog interesse in iets ervan hebben.

23-10-2015
Een grijze dag, maar ondanks de bewolking bleef het droog. Ik had geen zin om de hele dag binnen te blijven, dus ben ik na de lunch een stukje gaan wandelen. Richting het Oude Noorden gelopen, want het was mijn bedoeling om bij Lidl aan de Bergweg boodschappen te doen. Dat heb ik ook gedaan en daarna ben via de Gordelweg weer terug gelopen. Naast dat die weg in westelijke richting goed vast stond, viel mij op hoe mooi de bomen beginnen te verkleuren. Toen ik thuis kwam heb ik dan ook maar snel foto's gemaakt van de herfstpracht.


Geen opmerkingen: