donderdag 15 oktober 2015

9-10-2015 t/m 14-10-2015

9-10-2015
Het ging bijna fout bij het boodschappen doen vanmorgen. Ik had emballage ingeleverd en niet zoveel boodschappen nodig. Toen ik het pak melk, het brood en de kiwi's wou nam ik de kassa waar je alleen kan pinnen (ik heb daar geen hulp bij nodig). Ik moest 86 cent betalen, dus als ik nog wat meer lege flessen had ingeleverd, was ik op een negatief bedrag uitgekomen en volgens mij kan dat niet bij een pinautomaat.


10-10-2015
Het is inmiddels middernacht geweest, dus nu de elfde, ik ben net thuis en drink nog even een slaapmutsje. Vanavond in Nieuwegein geweest waar ik met twee oud collega's van mij en hun echtgenoten bij de Japanner ben wezen eten. Het was erg lekker en gezellig, net als de vorige keer, maar dat was minstens 20 jaar geleden want ik werkte toen nog op dezelfde afdeling als zij.
De rest van de dag ben ik bij mijn zus geweest, waar ik geholpen heb met, de voorbereiding van, het bouwen van een nieuwe schuur. We hebben vandaag de vloer afgezet met betonnen randen en daartussen tegels gelegd. Het was de eerste keer dat ik een tegelvloer gelegd heb, ik ben best tevreden over het resultaat.


11-10-2015
Vandaag verder gegaan met het bouwen van de schuur bij mijn zus. Het koste wat tijd, maar het ging voorspoedig. Steeds de elkaar overlappende delen van de planken waaruit de buitenmuren bestaan met beits ingesmeerd, omdat dat nadat ze op elkaar gezet zijn niet meer kan. Toen alle buitenmuren stonden het dak erop getimmerd. Daar ging het een beetje mis, maar we kwamen er pas achter toen we klaar waren. De eerste plank die we erop getimmerd hebben zat een beetje scheef. Als je het weet zie je het, maar het is millimeterwerk. Toen we de laatste plank erop hadden zitten was het heel duidelijk, want de laatste plank zat een centimeter of 10 te ver naar achteren, dus het hele dak ligt scheef. Jammer, maar gezien het grote aantal spijkers is er eigenlijk niets meer aan te doen. Gelukkig is het geen echt probleem.


12-10-2015
Gisterenavond zijn mijn broer en zijn vriendin terug gekomen van hun reisje naar Istanboel en logeren ze weer bij mij. Vandaag had hij een afspraak met een sollicitant in Haarlem, dus zijn we vanmiddag naar de stad aan de Spaarne gereden. Daar in een klein restaurantje wezen lunchen, daarna nog wat gaan winkelen en toen mijn broer zijn gesprek had ben ik met mijn schoonzus gaan borrelen. Ze wou bruin bier drinken, het enige dat ze hadden was bokbier, maar dat was toch iets te bitter voor haar. Ik zat ook aan een bittertje, omdat ik nog moest rijden had ik voor tonic gekozen. Over bitter gesproken, de bitterballen smaakt ons beide erg goed. Toen mijn broer weer terug was zijn we naar Rotterdam gereden en hebben we bij mijn achterburen, The Student Hotel, gegeten. De eerste keer dat ik er at, maar het is voor herhaling vatbaar, want het eten was er uitstekend.. Vooral de pasta Bolognese die mijn schoonzus at verdient een krans, heerlijke verse pasta.


13-10-2015
Van het echec van het Nederlands elftal vanavond heb ik niets gezien, behalve de nabeschouwingen. Morgen vertrekken mijn broer en zijn vriendin weer naar Manilla, vandaar dat we met de hele familie, voor zover in de buurt, vanavond een hapje zijn gaan eten. Dat hebben we gedaan bij de Italiaan aan de Kleiweg, in eerste instantie was het de bedoeling om bij San Marco te gaan eten maar die is op dinsdag gesloten. De andere Italiaan die op de Kleiweg zit, waarvan ik de naam niet weet, was wel open en is een erg goed restaurant. Ik heb als voorgerecht gebakken champignons en als hoofdgerecht een pizza met vier kazen gegeten. Beide waren erg lekker. 


14-10-2015
Naar Belgiƫ geweest vandaag. Mijn broer en zijn vriendin zijn vanavond weer richting huis vertrokken en hun vliegtuig vertrok van Zaventem. Ik heb ze maar even weggebracht. We hadden alle tijd, dus hebben we onderweg Mechelen bekeken. Ondanks dat de kou en de voortdurende regen, was het een heel mooi stad, dus op een mooie zonnige zomerdag moet het echt een fantastische stad zijn. Het lijkt op andere Vlaamse steden, het is een soort kleinere versie van Gent met als plus dat het minder toeristisch is.


Geen opmerkingen: