zaterdag 24 oktober 2015

15-10-2015 t/m 16-10-2015

15-10-2015
Een beetje pech vanmiddag. Ik was naar de bibliotheek om te gaan internetten. Bij de ingang hebben ze allerlei folders en krantjes liggen die je mee kan nemen, onder andere “De Boekenkrant”, die wou ik meenemen. Ik stop hem in mijn rugzak, zo'n rugzak die je met slechts één band over de schouder draag. In eerste instantie deed ik de rits niet dicht en liep verder de hal in. Toen bedacht ik me dat het misschien niet zo handig is om met een open rugzak te lopen waar een computer in zit. Dus haal ik hem van mijn rug en hoor vervolgens een hoop kabaal, de rits stond verder open dan ik dacht en mijn computer knalde op de tegelvloer. Op het eerste gezicht leek er niets mis mee te zijn, maar ik was wel een beetje bang of hij het nog zou doen. Boven in de studiezaal zette ik hem aan en tot mijn grote opluchting gebeurde dat ook. Wel zag ik dat ik wat schade had, er is een hoekje vanaf, er zit een scheurtje in de buurt van het toetsenbord en er zaten wat randjes los. Dat laatste kon ik grotendeels oplossen door ze op elkaar te drukken waardoor ze weer dicht klikte. Jammer van de schade, zeker omdat de computer pas 4 maanden oud is, maar ik ben blij dat het daarbij blijft.

16-10-2015
Vanmorgen na mijn ontbijt eerst boodschappen gaan doen. Ik kon het maar binnen hebben, want ik had begrepen dat het in de loop van de dag zou gaan regenen. Dat heeft het gedaan, maar slechts wat kleine buien. Omdat ik veel regen verwachte, ben ik de rest van de dag niet meer buiten geweest. Wat zitten lezen en de bedden in de logeerkamer afgehaald, zodat ik van het weekend de lakens kan wassen. Verder heb ik de computer in de slaapkamer vervangen. Daar stond nog een oude machine met XP, die zo oud was dat de condensator die de klok op gang moet houden niet meer werkte. Daardoor moest ik iedere keer dat ik de computer wou gebruiken eerst in het configuratiescherm datum en tijd instellen. Niet handig, dus heb ik hem nu vervangen door mijn oude laptop die ik op het scherm heb aangesloten en waar ik een muis en toetsenbord ingeprikt heb. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, ik denk erover om er linux op te zetten om daar wat mee te experimenteren.

Geen opmerkingen: