woensdag 22 april 2015

18-4-2015 t/m 21-4-2015

18-4-2015
Me verslapen vanmorgen, gisteren geen wekker gezet, want ik zou toch wel op tijd wakker worden. Dat werd ik ook, het was kwart voor zes, een beetje erg vroeg, dus draaide ik me nog even om met het plan om tot 8 uur of iets later op te staan. Toen ik weer op mijn horloge keek was het half tien. Ik had het blijkbaar nodig. Na het ontbijt nog even bij het restaurant langsgegaan en daar koffie gedronken en daarna vertrokken. Eerst naar Östersund, waar ik inkopen heb gedaan, daarna verder naar Åre. Ik had mijn auto neergezet en keek even in mijn computer waar ik moest zijn voor de receptie en toevallig bleek ik precies voor de deur geparkeerd te zijn. Sleutel opgehaald en daarna naar ons chalet. Een leuk huisje, het is zespersoons, we zijn met z'n drieën, dus het is lekker ruim zeker als je bedenk dat dit in Frankrijk waarschijnlijk een ruim chalet voor 10 personen was geweest.

19-4-2015
Een harde wind, papperige sneeuw en maar een paar liften open, desondanks was het vandaag een heerlijk dagje skiën. De eerste dag, dus rustig begonnen. Na een paar afdalingen koffie wezen drinken, daarna nog een paar en toen wezen lunchen, tenslotte na de lunch nog een keer naar boven geweest. Lekkere lunch gegeten, Ragmunk med fläsk, een soort rösti met speklapjes en lingonbessen. Na het skiën heerlijk op het terras van ons huisje gezeten, tot na zessen zaten we daar in het zonnetje bier te drinken.

20-4-2015
Het leek vandaag beter weer dan gisteren, de zon scheen lekker vanmorgen en de wind was minder. Eenmaal op de piste was het dan ook heerlijk, lekkere sneeuw, hard met een zacht bovenlaagje. Wel werd het in de loop van de morgen minder, zowel met de sneeuw als met het weer. De wind trok weer aan en wolken blokkeerde de zon. De temperatuur was de hele dag boven nul, dus werd de sneeuw wat papperig, maar vergeleken met gisteren was het een stuk beter. Al met al een heel lekker dagje wezen skiën.

21-4-2015
Een heerlijke dag vandaag, de zon scheen vanmorgen al volop en de wind was grotendeels gaan liggen. Door die wind was het skigebied nu stukken groter, want de liften naar de top waren tot gisteren steeds gesloten vanwege de harde wind, vandaag waren ze open. Veel kilometers op de piste gemaakt, aan het eind van de dag werd het onderaan de piste wel erg papperig, maar dat is ook niet zo gek, toen ik om drie uur op het middelstation was, stond daar 13 graden op de thermometer. Die papperige sneeuw heeft ook zijn voordelen, want het is er makkelijk in remmen, daardoor heb ik aan het eind van de dag zonder problemen de zwarte afdeling genomen. De grootste uitdaging van de afdaling was om tussen de stenen en het gras dat zichtbaar werd te laveren.
Vanavond naar “De Marathon” zitten kijken, een erg grappige en toch ook wel aangrijpende film.

Geen opmerkingen: