zaterdag 11 april 2015

8-4-2015 t/m 10-4-2015

8-4-2015
Vanavond naar het voetbal zitten luisteren. Helaas zal 1930 de laatste keer blijven dat Excelsior de bekerfinale speelde, want in de halve finale van vanavond ging het ticket voor die finale naar Groningen. Jammer, nu maar hopen dat ze de komende weken in de competitie nog wat punten bij elkaar sprokkelen, zodat ze de nacompetitie kunnen ontlopen.
Deze mistige morgen ben ik begonnen om in te pakken omdat ik volgende week naar Zweden vertrek. Ik had snel door dat het nog weinig zin had, voordat mijn kleding in kan pakken moet ik eerst wassen en zaken voor in de keuken kan ik nog niet inpakken omdat ik ze hier nog nodig heb. Toen ik mijn ski-spullen in de tas had gedaan ben ik dan ook maar opgehouden met inpakken. Over een paar dagen ga ik er wel mee verder.

9-4-2015
Mijn laatste training voor de marathon. Vanmorgen heb ik in 56 minuten rond het Kralingse Bos en de Plas gelopen, ik was daarmee niet ontevreden.
Verder was het toch wel een bijzondere dag vandaag, het is precies een jaar geleden dat mijn vader is overleden. De hele dag door regelmatig aan hem gedacht. Zo ook aan het begin van de avond, toen ik in zijn geest bezig was. Mijn vader was een donateur van tientallen goede doelen. Ik zelden, hoogstens gooi ik er wat geld in als ze met een collectebus voor mijn neus staan en stort ik bij een ramp wat geld op giro 555. Maar sinds een week ben ik dus in de geest van mijn vader bezig, iedere avond stuur ik een flink aantal SMS-berichten naar 1008 met als tekst TR340. Met iedere SMS doneer ik 3 euro aan het Team Rotterdam van de Roparun en dus aan de Daniƫl de Hoed kliniek. Het is niet zozeer goedheid van mij dat ik al honderden van de SMS-berichten gestuurd heb. Mijn donatie blijkt namelijk uit mijn beltegoed te gaan. Dat beltegoed is de afgelopen jaren flink opgelopen en in principe onbeperkt geldig. Alleen als ik wil overstappen op een goedkoper abonnement, ben ik het kwijt en schenk ik het dus eigenlijk aan T-Mobile. Ik schenk het dan toch liever aan Team Rotterdam.

10-4-2015
Volgens velen was het vandaag rokjesdag, maar het is maar via wat voor bril je dat bekijkt. Gisteren was het, nadat de mist was opgetrokken, eigenlijk net zulk mooi weer als vandaag. Dus vond ik het gisteren al rokjesdag. Nu draag ik nooit een rok, maar ik heb gisteren wel voor het eerst mijn nieuwe korte hardloopbroek gebruikt. Dan heb ik hem in ieder geval een keer gebruikt als ik zondag besluit in zomertenue te gaan. Het wordt een moeilijk besluit hoe ik me zondag ga kleden, de voorspelling is dat het bij de start een graad of 10 is, wisselend bewolkt en een middagtemperatuur van 15 graden. Ik ga zondagmorgen pas besluiten waar ik mijn startnummer, dat ik vandaag heb opgehaald, op ga spelden.

Geen opmerkingen: