donderdag 2 april 2015

30-3-2015 t/m 1-4-2015

30-3-2015
De dag begon met mooi weer. Ik begon met het opruimen van mijn huis na het etentje van gisteren. Dat was snel gebeurd, om 10 uur ben ik anderhalf uur gaan hardlopen, toen was de zon weg en stond er een harde gure wind. Vanmiddag was het weer lekker weer, maar toen zat ik in de bibliotheek, ik moest 19 Microsoft updates op mijn computer laden. Dat ging maar net goed, want op het moment dat de laatste geïnstalleerd was, gaf mijn computer de melding dat de batterij bijna leeg was en de lader had ik niet bij me. Vlak daarvoor had ik nog gekeken en gaf hij aan dat ik nog 25% batterij had, blijkbaar is mijn computer aan het aftakelen. Ik twijfel nog een beetje of ik nu een nieuwe ga kopen of dat nog even uit stel.
Onderweg naar de bibliotheek, viel mij op dat er een mooi oud schip lag in de nieuwe jachthaven in het Boerengat, de haven waar ik aan woon. Volgens de vlag komt deze toerist van ver, de Caymann Islands.

31-3-2015
Van het stormachtige weer vandaag was in mijn flat weinig te merken. Het enige wat opviel waren de golven op de Maas. Die waren hoog, wat voor onstuimig water zorgde. De schepen leken er moeite mee te hebben. Toen ik vanmiddag een stukje ging wandelen, merkte ik wel dat er af en toe flinke windstoten waren. Op wat afgewaaide takken na was het enige gevolg dat ik ervan heb gezien dat het hoog water vandaag beduidend hoger dan normaal was. Kades waren afgesloten en met reden want ze werden nat. Voor het water hier voor de deur had het geen gevolg, want de sluisdeur bij Tropicana die als stormvloedkering dient, was afgesloten, iets dat maar zelden gebeurt.

1-4-2015
Nog 11 dagen tot de marathon. Vandaag een dipje in mijn voorbereiding, of eigenlijk al sinds afgelopen maandag. Toen voelde ik op het moment dat ik ging trainen een lichte spierpijn in mijn lies. Toen toch ruim anderhalf uur gelopen, want het werd onderweg niet erger. Toen ik vanmorgen vertrok om een uurtje te lopen voelde ik het nog steeds, maar ook nu ging het verder goed. Nadat ik terug was, ging het in de loop van de dag steeds slechter met me. Naast de pijn in mijn lies deed ook mijn enkel zeer, waren mijn nek en schouders stijf en had ik hoofdpijn en af en toe ook wat buikpijn. Daarnaast liep ik ook nog de hele dag flink te hoesten. Ik ben de rest van de dag dan ook maar binnen gebleven. Dat kwam niet heel slecht uit, want ik heb mijn boek, “The Da Vinci code” uitgelezen. Een mooi boek, maar ik vond het wel de minste van alle 4 de boeken van Dan Brown die ik tot nu toe gelezen heb.

Geen opmerkingen: