zaterdag 18 april 2015

13-4-2015 t/m 17-4-2015

13-4-2015
Vanmorgen begonnen met een korte herstelloop, ruim 10 minuten rustig lopen joggen om mijn spieren weer wat soepeler te maken. Dat heeft gewerkt, want op wat lichte spierpijn na had ik vandaag verder geen naweeën van de marathon. Er wel nog mee bezig geweest, vanmiddag naar de uitslag zitten kijken. Ik ben ruim in de snelste helft geëindigd, zowel van alle lopers als in mijn categorie, M50. In mijn categorie was op 7 lopers na zelfs tweederde van de finishers langzamer dan ik. Dus alle reden om trots te zijn. Verder aan het inpakken geweest en nog even een nieuwe autoradio gekocht en geïnstalleerd. Een kadootje voor mezelf omdat ik het gisteren zo goed gedaan heb en omdat mijn oude radio kuren had.

14-4-2015
Vanmorgen vroeg opgestaan, na de laatste spulletjes in mijn auto gezet te hebben en met de laatste klusjes van mijn checklist aangevinkt, ben ik rond 9 uur vertrokken. Rustig gereden, maar toch lekker opgeschoten. Wel lekker om weer een werkende autoradio te hebben dan hoor ik tenminste de verkeersinformatie. Wel zit de kaart van Duitsland niet helemaal goed in mijn geheugen, want ik hoorde dat er op de A1 tussen Bremen en Osnabruck een file stond. Ik dacht daar in terecht te komen maar het bleek de andere richting te zijn, dus reed ik fluitend langs de file. Toch was de verkeersinformatie nuttig, want daardoor heb ik besloten om in Buxtehude te overnachten en niet door te rijden tot na Hamburg, want dan was ik wel in een flinke file terecht gekomen.

15-4-2015
Meestal rij ik met name over binnenwegen. Omdat ik een beetje wil opschieten doe ik het nu andersom. Het schiet minder op dan ik zou willen, want zowel in Duitsland als Denemarken heb ik wat oponthoud gehad door werkzaamheden. Het eerste moment dat ik de snelweg opreed kwam ik al direct in een file van 7 Km voor de Elbetunnel te staan en het was ook nog een erg trage file. Later in Flensburg nog even boodschappen gedaan, ook dat koste tijd, net als de douane. Die hield mij aan toen in de Deense grens net gepasseerd was. Ik kreeg wat vragen, ze wouden mijn paspoort en rijbewijs zien en hebben die blijkbaar nagetrokken. Ze vonden het wat vreemd dat ik nu nog ging skiën, nadat ik ze op de kaart had laten zien waar ik naar toe ging, mocht ik verder. Ik wou doorrijden tot in Zweden en de grote steden Malmö en Lund voorbij zijn. Dat plan heb ik uitgevoerd, maar het was half negen toen in in Eslöv mijn auto parkeerde.

16-4-2015
Vanmorgen bij mijn vertrek Örebro in mijn routeplanner gezet. Eigenlijk iets te vroeg, want ik had binnendoor willen rijden, maar werd nu eert 15 terug naar Lund gestuurd en dan over de snelweg. Ik had geen zin om te keren en op de kaart te kijken, dus heb ik de route die de dame aangaf netjes gevolgd. De eerste 300 kilometer daardoor een beetje saaie snelweg, maar het grootste deel ervan was lekker rustig, net als mijn tempo. Geluncht in Vadstena, blijkbaar was ik nog nooit eerder in dat stadje gestopt. Door rioleringswerkzaamheden was de hoofdweg afgesloten en was er een kleine omleiding. Daar viel mijn oog op een bijzonder mooi slot dat daar aan de rand van het meer staat. Ik had het volgens mij nog nooit eerder gezien, maar nu was het mijn uitzicht tijdens de lunch. Vervolgens nog een stuk doorgereden, vanavond even voorbij Falun gestopt.

17-4-2015
Vandaag had ik nog maar 250 Km op mijn programma staan. In Ljusdal gestopt en anderhalf uur gaan hardlopen, ik moet toch een beetje aftrainen en de komende week zal er waarschijnlijk wat minder van komen. Daarna weer een stukje gereden, bij Hennan met een fantastisch mooi uitzicht zitten lunchen. Daarna ben ik de rest van de route gereden. Ik had gekozen voor de kortste route en die gaat over een zandweg van 30 Km, ging goed, alleen is mijn auto nu wat modderig.

Geen opmerkingen: