woensdag 8 april 2015

4-4-2015 t/m 7-4-2015

4-4-2015
De afgelopen dagen ging het steeds wat minder slecht met mijn gezond. Vandaag is dat niet het geval. Nog steeds veel aan het hoesten, alhoewel dat wel wat minder is dan gisteren, maar daarnaast heb ik vandaag niesbuien en heb ik sinds vanmorgen een loopneus.
Niet alleen mijn lichaam, maar ook mijn inboedel heeft kuren. Eigenlijk al sinds afgelopen najaar is het zo dat als ik mijn wasmachine een week of langer niet gebruikt heb, na de eerste was het water niet uit de trommel wordt gepompt. Als ik hem dan handmatig op centrifugeren zette, ging het alsnog goed. Bij de volgende was ging het dan wel direct goed. Wel lekte de machine een beetje, maar dat was misschien een kopje water, dus daar maakte ik me geen zorgen over. Vandaag was mijn eerste was sinds vorige week, maar nu bleef er niet alleen water in staan, maar er ging ook een rood lampje branden. Als ik hem op centrifugeren zette, deed hij dat niet en ging na een tijdje het rode lampje weer branden. Het noodluikje van de pomp opengemaakt en hem zo leeg laten lopen. Daarna nog een keer geprobeerd en toen ging die wel droogzwieren. Ik had hem van zijn plaats geschoven om hem in mijn douchebak leeg te laten lopen, dus direct maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kijken waar de lekkage zat. Het druppelde op het punt waar het metaal van de pomp op het plastic aansloot. Ik zag geen mogelijkheid om dat vaster te zetten, dus ik heb het maar zo gelaten.

5-4-2015
Deze eerste Paasdag voelde ik me opnieuw beter, mijn neus liep minder hard dan gisteren. Wel ben ik vandaag opnieuw wandelend teruggekomen van mijn hardlooprondje. Toch was het beter dan eergisteren, want vandaag heb ik wel de tijd gelopen die ik op mijn programma had staan. Normaal loop ik dan door tot ik thuis ben, nu in eerste instantie ook, maar na 5 minuten, bij de Kralingse Plas begon ik dusdanig te hoesten dat ik opnieuw besloot om te gaan wandelen. Ik hoop dat ik daar geen gewoonte van ga maken. De rest van de dag en beetje op de bank gehangen. Waar ik mij het meeste zorgen over maak is dat naast alle lichamelijke ongemakken ik ook last heb van maar een beperkte eetlust. Het smaakt me minder en het is me gauw teveel, terwijl ik dat laatste normaal maar zelden heb.

6-4-2015
Nog steeds zo verkouden als een briefje van honderd gulden, maar verder gaat het goed met me. Door het gebrek aan reukvermogen is mijn smaak wat minder subtiel, maar ik heb er in ieder geval wel weer zin in om te eten. Dat was vanmorgen al bij mijn Paasontbijt met matzes, een gekookt eitje en Paasstol en in de loop van de dag werd dat alleen maar beter.
Om de steiger hiernaast heeft men vorige week gaas gespannen, in blauwe en zwarte banen. Het stuk waar ik vanaf mijn bank op kijk, is blauw. Vanaf die bank gezien lijkt het daardoor heel snel alsof het heel mooi weer is.

7-4-2015
“Lady sings the blues”, maar ik ook, want vandaag is het niet alleen de dag dat een van de grootste jazz-zangeressen 100 zou zijn geworden, maar ook dat dag dat mijn zus haar 54e verjaardag had moeten vieren. In mijn gedachten heb ik een kaarsje opgestoken.
Vanmorgen anderhalf uur hardgelopen, nu wel de hele afstand tot ik weer thuis was. Nog wel wat gehoest en ik merkte dat ik daardoor wat minder zuurstof kreeg. Daarnaast kreeg ik toen ik bij de Van Genth kazerne liep pijn in mijn zij, iets dat ik jarenlang niet gehad heb. Thuisgekomen zat ik er flink doorheen, de komende vijf dagen moet er dus nog echt wat verbeteren met mijn conditie wil ik de marathon uitlopen.

Geen opmerkingen: