zaterdag 1 oktober 2016

29-9-2016 t/m 1-10-2016

29-9-2016
Vandaag in het restaurant geweest. Wat klusjes uitgevoerd onder andere een slot van een hotelkamerdeur gerepareerd. Verder veel schoongemaakt, want morgen komt de inspectie en dan moet het nog schoner zijn dan het altijd al is. Mijn plan was om ook nog even op de camping rond te gaan kijken, maar het regende nogal, dus dat heb ik maar achterwege gelaten.

30-9-2016
Een kort stukje vandaag, want ik ben nog bij mijn zus op visite. Vandaag zijn we naar Birsta City in Sundsvall geweest, mijn schoonzus was nog nooit bij IKEA geweest. Dus een mooi Zweeds uitje. Op de terugweg boodschappen gedaan in Matfors en daar naar de stuwdam gelopen.
Vanavond zijn we naar het slöjdmuseum geweest. Voor mij was dat de eerste keer, ik had er al veel enthousiaste verhalen over gehoord en op basis daarvan een stukje geschreven op de website van Traporten.eu, maar ik was er zelf nog nooit geweest. De zoon van de maker gaf ons een toelichting. Wijlen zijn vader, die de houtsnijwerken heeft gemaakt, heeft het leven hier in de omgeving uitgebeeld zoals dat in zijn jeugd was. Het is leerzaam, maar nog meer indrukwekkend met welke precisie en oog voor detail hij zijn kunstwerken heeft gemaakt.

1-10-2016
Vandaag is de verjaardag van mijn zus waar ik bij op bezoek ben. Met haar, mijn broer en schoonzus zijn we vandaag naar twee bezienswaardigheden langs de rivier de Ljungan geweest, Häverö Strömmar en Elnässet. De eerste is een stroomversnelling met daarin een watermolen die teruggebracht is in de staat die hij in 1930 had. Daar een mooie wandeling gemaakt. Daarna naar Elnässet geweest waar het flottningmuseum is. Dit museum laat zien hoe tot in de jaren 60 van de vorige eeuw, de gevelde bomen werden getransporteerd door ze op de rivier te laten drijven. Het museum is natuurlijk dicht, want het seizoen is allang over, maar het is toch best een mooi plekje om naartoe te gaan.

Geen opmerkingen: