donderdag 13 oktober 2016

8-10-2016 t/m 12-10-2016

8-10-2016
Mijn eerste dagje thuis zat vol met klusjes, mijn was, mijn administratie, het repareren van mijn buiten thermometer en het opruimen van de spullen die uit mijn auto kwamen. Verder ben ik nog even langs de garage geweest, die bleek op zaterdagochtend open te zijn, dus kon ik mijn afspraak voor de APK wijzigen. In plaats van 3 november staat die nu op 11 oktober. Het is goed dat het a.s. dinsdag al is, want volgende week zondag wil ik weer vertrekken, want op 19 oktober moet ik in Italië zijn.

9-10-2016
Vanmorgen 100 minuten hardgelopen. Het was een beetje afzien, want het was zonnig, maar niet erg warm. Ik had de keuze tussen lange en korte broek, ik heb voor de lange gekozen en was denk ik de goede, ondanks dat het soms flink zweten was. Vanmiddag de stad in geweest, me verbaast dat er geen markt was, maar zo kon ik de Binnenrotte, die ze aan het herinrichten zijn, eens goed bekijken. Bij Media Markt een Wifi-repeater gekocht. Thuis gekomen heb ik hem geïnstalleerd, maar het werkt niet, want het signaal dat ik wil versterken is blijkbaar te zwak.

10-10-2016
Vandaag aan het plannen geweest voor mijn reis naar Italië. Het passeren van de Alpen is een probleem, vooral omdat ik er niet van hou om tol te betalen. De meeste tunnels zijn nogal prijzig, alleen de Gothard niet, maar daar heb je wel een Zwitsers vignet voor nodig en dat kost 40 franken en dat is tegenwoordig ongeveer hetzelfde in euro. Een alternatief is dat in via de Jura naar Lausanne rij, dan een stukje naar het zuiden en via Sion naar de Simplonpas. Maar dan moet het wel goed weer zijn, want als ik eenmaal ben en de pas is gesloten, zijn er weinig alternatieven. Zo puzzelend zit ik toch ook weer een beetje te twijfelen of ik niet beter kan gaan vliegen en in Rome een auto huren. Ik heb nog een paar dagen voordat de knoop moet doorhakken. Boodschappen gedaan bij de Jumbo op Zuid. De hef is nog steeds ingepakt en nu is ook de Koninginnenbrug afgesloten, tenminste voor het autoverkeer, ik was op de fiets en kon wel via het Noordereiland naar Zuid.

11-10-2016
Een spannende dag vandaag, want mijn auto moest naar de garage voor de APK. Ik was een beetje bang voor een telefoontje dat allerlei dure reparaties nodig waren. Toen ik gebeld werd viel het erg mee. Een lampje van mijn remlichten was kapot en de ruitenwissers versleten. Die laatste hadden ze niet op voorraad, dus moet mijn auto een nachtje bij de garage blijven. Naast de APK zouden ze ook kijken naar het probleem dat ik soms een sissend geluid hoor als ik geremd heb. Het lijkt niets verontrustend te zijn.

12-10-2016
Ik werd vanmorgen vroeg wakker, ik had het koud. Getwijfeld of ik op zou staan om een extra deken te pakken, maar ik was bang dat het helemaal koud zou zijn als ik daarna mijn bed weer in zou kruipen. Om half 8 ging mijn radio spelen er een klein uur lang naar liggen luisteren en toen opgestaan. Bij het opmaken van mijn bed heb ik er direct een extra deken opgedaan, dus de komende nacht verwacht ik wel comfortabel te kunnen slapen. Het opmaken van mijn bed was niet het enige huishoudelijke klusje, ik heb vanmorgen ook de badkamer en het toilet schoongemaakt en mijn huis geveegd en gestofzuigd. Morgen komen mijn broer en schoonzus namelijk voor een paar daagjes logeren.

Geen opmerkingen: