maandag 3 oktober 2016

2-10-2016 t/m 3-10-2016

2-10-2016
Nog een dagje de toerist uitgehangen vandaag. Samen met mijn zus, broer en schoonzus ben ik vanmorgen eerst bij de kerk van Borgsjöbyn wezen kijken, vanaf daar naar de Olafsbron gelopen. Daarna naar de top van Getberget geweest, bovenaan de skipiste daar heb je een schitterend uitzicht over het dal van de Ljungan. Ons toeristisch uitstapje hebben we afgesloten in Fränsta bij de langste houten brug van Zweden. Vanmiddag nog even naar Träporten geweest om bij Lillemor te ontmoeten. Zij is begin dit jaar met pensioen gegaan en was nu als gast in het restaurant waar ze de afgelopen 10 jaar gewerkt had. Het was gezellig.

3-10-2016
Vandaag is de zestigste verjaardag van mijn zwager. Hij moest gewoon werken, want het restaurant is gewoon open. Vanmorgen is zijn mijn broer en schoonzus naar Rotterdam vertrokken, ik blijf nog tot morgen. Vandaag mij op de camping bezig gehouden met wat klusjes, een kast gerepareerd, een picknicktafel verplaatst en het water in de kookstuga afgesloten voor de winter.
Niet vandaag, maar gisterenavond al had moeder natuur nog een mooi verjaarskado voor mijn zwager, er was noorderlicht te zien. Dit blijkt niet de eerste keer te zijn dat ik het zag, maar wel de eerste keer dat ik wist dat het het noorderlicht was.

Geen opmerkingen: