zaterdag 8 oktober 2016

4-10-2016 t/m 7-10-2016

4-10-2016
Het grootste deel van deze dag ben ik aan het sturen geweest. Ik had met mijn nicht afgesproken dat ik met haar zou gaan eten bij de Thai in Arvika, waar zij studeert. Dat is ruim 500 Km van Erikslund verwijderd en dat is best een stuk rijden. Maar door een erg mooi herfstlandschap, dus ik heb de hele dag genoten. Netjes op tijd kwam ik aan en we hebben lekker gegeten en het was gezellig, dus er was niets te wensen over. Morgen richting Malmö, maar ik heb verder geen afspraken, alleen het plan om aan het eind van de week thuis te zijn, dus ik kan rustig aan doen.

5-10-2016
Vandaag een soortgelijke dag als gisteren, het grootste gedeelte van de dag heb ik achter het stuur gezeten en opnieuw heb ik ruim 500 Km gereden. Ik had mijn routeplanner ingesteld om geen snelwegen te rijden, dat kost wat tijd, maar het was wel een mooie route. Deels was hij nieuw voor mij, het voordeel van een andere routeplanner is dat die soms andere wegen kiest dan die waar ik de afgelopen jaren over gestuurd werd. Op een gegeven moment zag ik iemand in fluoriserende kleding op de weg staan, ik ging langzaam rijden en toen ik vlak bij haar was, het was een oude dame, zag ik net op tijd dat er een draad over de weg gespannen was. Dit omdat de kudde koeien de weg over moest steken. Ik heb een paar minuten stil gestaan voordat ik verder kon, dat was tekenend voor hoe rustig de weg was, want terwijl ik stond te wachten was er aan de andere kant van de koeien-zebra ook een auto gestopt, maar aan mijn kant bleef ik de enige.
Nu dat ik zo snel zuidwaarts rij, merk ik dat ik de herfst een beetje in aan het halen ben. Waren in Midden-Zweden de bomen al bijna kaal, hier lijken ze nog maar net een beetje te kleuren. Met het stralend zonnige weer dat het een groot deel van de dag was geeft dat een heel mooi beeld.

6-10-2016
Vanmorgen eerst even Helsingborg ingelopen. Een foto gemaakt van het standbeeld van de oud Feijenoord-speler Henke Larsson en een Metro gehaald. Daarna naar de boot gereden en naar Denemarken gevaren. Daarna me verbaast hoe anders het landschap ten westen van het Kattegat is dan in Zweden. In plaats van eindeloze bossen, slingeren de Deense wegen zich vooral tussen weilanden door, die opvallend groen zijn. Anders maar toch ook best wel mooi. Via de Grote Beltbrug en Kolding ben in naar Duitsland gereden en ik overnacht vannacht in Bad Bamstadt. Ik heb alvast mijn thuisadres in de routeplanner ingevuld, het is nog ruim 500 Km. De kans is dus groot dat ik morgenavond thuis ben.

7-10-2016
Ik ben weer thuis. De reis ging vandaag voorspoedig. In Bremen gestopt, bij IKEA koffie gedronken en taart gegeten. Ik wou er nog een paar hoeslakens kopen, maar toen ik bij de kassa kwam stonden daar zulke lange rijen dat ik maar terug ben gelopen en de lakens weer terug heb gelegd. Daarna verder naar Nederland gereden, rond Zwolle stonden er wat files, maar die gingen de andere kant op. Net na vijven was ik vlak voor Amersfoort, ik reed langs een parkeerplaats en twijfelde of ik zou stoppen voor een kop koffie. Besloten dat op de volgende te doen, me niet realiserend dat die volgende pas bij Harmelen was. Op zich niet erg, maar vlak voor Utrecht kwam ik in een file terecht en daardoor was het pas na zessen voor ik aan de koffie zat. Na de koffie leek het verkeer weer door te rijden, maar ik reed nog op de uitvoegstrook van de parkeerplaats toen het verkeer weer helemaal vast stond. Na een paar minuten ging het weer rijden en de rest van de weg nog wat stukjes in de file gestaan.

Geen opmerkingen: