zondag 23 oktober 2016

16-10-2016 t/m 22-10-2016

16-10-2016
Vandaag ben ik richting Italië vertrokken. Mijn plan was om vandaag tot Pontalier in Frankrijk te rijden, voor donker heb ik dat net niet gehaald, maar ik ben er wel. Rustig opgestaan, daarna met mijn broer en schoonzus ontbeten en koffie gedronken. De laatste dingetjes bij elkaar gezocht en om half 10 ben ik vertrokken. Snelle weg ook, want ik heb vandaag ruim 700 Km gereden en de eerste 600 daarvan waren vierbaansweg. Ik heb de weg eerder gereden, via Brussel naar Luxemburg, dan Metz, Nancy en dan de N71 op richting Epinal. Maar ook die weg heeft twee maal twee rijstroken, de maximumsnelheid is 110, maar voor mij is dat net zo snel als wanneer je 130 mag. Het was lekker rustig onderweg, dus ook daardoor schoot het op.

17-10-2016
Zo snel als het gisteren ging, vanmorgen schoot het in eerste instantie niet op. Lang het Meer van Genève reed ik bijna alleen door bebouwde kom, met veel stoplichten en druk verkeer. Toen ik na ruim 2 uur stopte om koffie te drinken, had ik net 100 Km afgelegd. Daarna ging het iets rapper, met lunchtijd was ik bij de Simplonpas. Ik ben eerst maar naar boven gereden en bovenop heb ik mijn bammetjes gegeten. Van alle grote passen in de Alpen die ik gereden heb was dit denk ik de eenvoudigste, als ik goed geteld heb waren er slechts 3 haarspeldbochten, die nog ruim waren ook. Na de pas Italië ingereden, daar ging het relatief snel. Ik overnacht in Cremona, de stad bekend is van de vioolbouwer Stradivarius. Het is nog een kleine 600 Km naar mijn broers kasteel. Dat zou ik in één dag kunnen rijden, maar dat is waarschijnlijk niet nodig. De container zou daar woensdag afgeleverd worden, maar was waarschijnlijk al een dag vertraagd en vanmiddag kreeg ik een bericht van mijn broer dat er waarschijnlijk nog meer vertraging komt, want de douane wil hem uitgebreid onderzoeken. Dus ik kan het in ieder geval morgen rustig aandoen.

18-10-2016
Doordat de container vertraagd is, heb ik nu geen haast meer om bij het kasteel van mijn broer te komen. Vanmorgen daarom eerst hardgelopen en daarna rustig door Cremona gewandeld. Onderweg nog een wandelingetje gemaakt en tenslotte in Ravenna uitgekomen. Geen Volkswagendealer tegengekomen, dus heb ik niet hoeven twijfelen of ik daar naartoe moest gaan. Het probleem dat mijn rempedaal soms een sissend geluid maakt is sinds gisteren erger geworden. Tot op heden kon ik door mijn rempedaal even aan te tikken het sissen laten stoppen, maar dat werkt niet meer, nu hoor ik als ik aan het rijden ben constant het geluid alsof een fietsband leegloopt. Bij de APK hebben ze ernaar gekeken, maar konden het toen niet reproduceren. Volgens de garage is het niet iets dat kwaad kan, en tot op heden blijkt dat ook; mijn remmen werken uitstekend. Het enige is dat het gesis wat irritant is, vandaar dat ik een beetje loop te twijfelen of ik een garage ga bezoeken. De twijfel wordt vooral veroorzaakt doordat ik wat bang ben om aan een Italiaan uit te moeten leggen wat er aan de hand is.

19-10-2016
Gisterenavond heb ik een mijlpaal bereikt. Elf jaar geleden ben ik begonnen om “Freecell”op mijn computer te spelen, op een gegeven moment ben ik bij spelnummer 1 begonnen en gisteren heb ik 50.000 opgelost. Nog 950.000 te gaan, inclusief die ene die ik nog steeds niet kan oplossen.
Vanmorgen kwam ik erachter dat ik in Ravenna heb overnacht op dezelfde plaats als waar ik vijf jaar geleden heb gestaan. Door de stad gelopen, na de koffie een stukje gereden en voor de lunch nog een wandeling over het strand gemaakt. Vanmiddag wezen winkelen, een broek gekocht. Daarna naar Rimini gereden.

20-10-2016
Nog geen bericht over de container. Omdat het geen zin heeft om in een leeg appartement te gaan zitten wachten tot de meubels komen, ben ik nog even aan de kust gebleven. Vanmorgen eerst Rimini bekeken en na de lunch ben ik een klein stukje naar het zuiden gereden. Morgen is het alweer vrijdag, dus is het al bijna zeker dat de container pas na het weekend komt. Ik hoop maar dat hij volgende week komt, want over twee weken wil ik weer terug in Nederland zijn.
In Rimini stond mijn auto vlak bij het congrescentrum geparkeerd. Voor dat opvallende gebouw ligt een vijver, die vermoedelijk ooit een deel van een rivier was. Ik zag er wat in bewegen en toen ik goed keek zag ik dat het schildpadden waren die erin zwommen. Leuk om te zien.

21-10-2016
Ik moest vandaag aan een collega denken waarmee ik ruim 10 jaar lang heel nauw heb samengewerkt. Ik was namelijk in het stadje Cattolica, wat zijn favoriete vakantiebestemming was. Ik kan mij voorstellen dat hij het daar naar zijn zin had, want het is best een leuk plaatsje. Ik schrijf over hem in verleden tijd en helaas heeft dat een reden. Een paar jaar nadat ik gestopt was met werken, heeft hij een regeling getroffen waardoor hij een paar jaar eerder met de VUT kon dan de 63 jaar die daarvoor stond. Dat was maar goed ook, want anders had hij het niet eens gehaald, ongeveer een jaar nadat hij mij triomfantelijk over zijn regeling had verteld, kreeg ik het bericht dat hij ernstig ziek was en korte tijd later dat hij overleden was.

22-10-2016
Toen ik gisteren Fano binnenreed, zag ik direct een mooie parkeerplaats. Toen ik later door het stadje liep zag ik dat er ook een echte camperplaats was, ik herkende hem zelfs, want ik had er 5 jaar geleden ook gestaan. Toch heb ik mijn auto laten staan waar hij stond, want ik vond het een mooie plek, vooral omdat het langs een mooi geasfalteerd fietspad lag, waarvan ik het vermoede had dat het tot Pesaro liep dat 10 Km verderop ligt. Dat kwam goed uit omdat ik vanmorgen van plan was om een lang stuk te gaan hardlopen. Het was een heel mooi fietspad om over hard te lopen, de parkeerplaats had, om te overnachten, wel een nadeel. Naast de parkeerplaats liep namelijk een spoorlijn die vrij druk bereden wordt, dat had wat invloed op mijn nachtrust, maar desondanks heb ik er goed geslapen. De rest van vandaag heb ik in Fano doorgebracht en de komende nacht ga ik op de officiële camperplaats overnachten.

Geen opmerkingen: