zaterdag 2 juli 2016

25-6-2016 t/m 1-7-2016

25-6-2016
Omdat mijn nicht morgen haar 17e verjaardag viert, leek het mij niet verstandig om dan ruim 3 uur te gaan trainen. Ik heb er even over gedacht om dat vanmorgen al te doen, maar ik had geen bananen in huis, daarom heb ik mijn training tot een uur beperkt. Het liep lekker en onder het lopen heb ik bedacht dat het misschien wel verstandig is om de komende weken een paar keer extra te gaan trainen. Mijn plan is om iedere twee weken een keer extra te lopen, dus in plaats van 3 keer in de week ga ik om de dag trainen. Maandag dus de volgende en dan is het de bedoeling om 190 minuten te lopen.

26-6-2016
Van de winter had ik me bedacht dat als ik een deel van de zomer in Nederland zou zijn, ik weer eens een keer naar Parkpop zou kunnen gaan. In het verleden ben ik daar vaak geweest, maar het was nu even geleden, de laatste keer was 2005 toen ik onder andere Gabriel Rios heb gezien. Ik had er niet meer over nagedacht, tot ik eind vorige week hoorde dat het dit weekend was. Nu had ik al afgesproken dat ik naar het verjaardagsfeestje van mijn nicht zou gaan, maar toen ik zag dat K's Choice op zou treden en die wou ik graag een keer zien. Vandaar dat ik vanmorgen naar Den Haag gefietst ben. Ik was er om een uur of 1, eerst twee leuke bands gezien waarvan de naam mij niet bijgebleven is. Daarna de De Kraaien, Nederlandstalige feest-hip-hop, niet echt mijn muziek, maar het was wel grappig. Daarna een stukje van Typhoon gezien, leuke muziek maar jammer dat die rapper er steeds doorheen staat te praten. Tenslotte dus K's Choice, de band van de Belgische broer en zus Sarah en Gert Bertens. Ik heb genoten, vooral I'm not an Addict blijft een fantastisch nummer. Daarna op de fiets en snel terug naar Rotterdam, ik kwam wat laat op mijn nicht haar feestje, maar niet te laat. Het was een gezellig feestje.

27-6-2016
Nog 7 weken tot de marathon. Vandaag mijn lange training gedaan, 3 uur en 10 minuten. Het ging lekker, wel flink nat geworden. Niet van het zweet, maar van de regen. In eerste instantie was het droog, maar vlak voor mijn keerpunt begon het te regenen. Na een minuutje echte regen ging het over op motregen, dus dat was niet zo erg. Drie kwartier later toen ik aan de rand van IJsselmonde was en me opmaakte om de Brienenoord begon het echt hard te regenen. Toen ik thuis kwam was ik dan ook doorweekt. Maar toch lekker gelopen en belangrijker nog was dat ik me de rest van de middag op wat stijve spieren na goed voelde. Wel heb ik de rest van de dag niet zoveel gedaan, alleen even buiten geweest om boodschappen te doen. Vanavond naar de voetbalwedstrijd tussen IJsland en Engeland gekeken, zo'n leuke wedstrijd had ik dit EK nog niet gezien.

28-6-2016
Ondanks dat het vandaag de hele dag droog was, heb ik er vandaag over gedacht om de hele dag binnen te blijven. Dat vanwege het boek dat ik aan het lezen ben. Omdat laatst Donker hart (Gone girl) van Gillian Flynn en dat boek me erg aansprak heb ik afgelopen zaterdag een ander boek van haar, Duisternis, geleend. Dat boek is misschien nog wel beter, dus heb ik de neiging om het snel uit te lezen. Maar ik wil er langer van genieten, dus ben ik vanmiddag na de lunch toch maar een flinke wandeling gaan maken. Ook daar heb ik van genoten.

29-6-2016
Mijn dagen zijn de laatste dagen allemaal een beetje hetzelfde. Vanmorgen eerst hardgelopen en ondanks dat het maar een klein stukje was toch een regenbuitje over me heen gehad. Aan het eind van de ochtend ben ik boodschappen gaan doen, mijn brood was op, dus moest ik het voor de lunch doen. Na de lunch een stukje gaan wandelen. Ik wou de plas rondlopen, maar toen ik bij de plas aankwam zag ik weer wat donkere wolken en heb ik besloten dat niet te doen. In plaats daarvan ben ik via de Crooswijkseweg naar de bibliotheek gelopen, daar moest ik nog even langs omdat ik mijn startbewijs voor de ronde van Kralingen nog moest afdrukken. Dus dat heb ik gedaan.

30-6-2016
Vandaag moest ik thuis blijven, want er zou een pakje afgeleverd worden voor mijn broer. Dat was helemaal geen probleem, want het was grijze en natte dag. De pakketbezorger kwam rond het middaguur en tot mijn verrassing had hij twee pakjes bij zich, ook het pakje dat pas zaterdag geleverd zou worden. Na de lunch ben ik toch nog even naar buiten geweest, ik ben naar het metrostation gelopen en heb daar een gelijknamig krantje gehaald. Het was toen droog, maar het zag er naar uit dat het dat niet lang meer zou blijven. Dus ben ik daarna rap weer terug gelopen.

1-7-2016
Weer een grijze dag. Tijdens het hardlopen en het boodschappen doen niet nat geworden, maar er stond wel een onaangenaam harde wind. De rest van de dag dan ook niet meer buiten geweest. Veel gelezen vandaag, mijn boek nog niet uit, maar dat scheelt maar enkele pagina's. Gezien de weersverwachting moet ik morgen direct maar weer een nieuw boek uit de bieb meenemen. Vanavond naar het voetbal, Belgiƫ tegen Wales, gekeken. Het was een leuke wedstrijd. Wel soms wat verwarrend omdat de commentator diverse keren de Belgen de Rode Duivels noemde, terwijl de Welshmen in het rood speelde.

Geen opmerkingen: