zaterdag 25 juni 2016

22-6-2016 t/m 24-6-2016

22-6-2016
Eindelijk een lekkere dag, vanmorgen was het zonnig, in de loop van de dag kwam er wel wat bewolking, maar het zonnetje kwam er nog vaak doorheen en, belangrijker nog, het bleef droog. Ervan genoten door een stuk door het bos te gaan wandelen. In een deel van het bos had ik niet veel keuze wat route betreft, want door het CHIO is een groot deel afgezet. Desondanks bleef er nog heel veel bos over om van te genieten. Wat trouwens ook mooi was, was het tijdelijke kunstwerk dat ik vanmorgen in de Kipstraat gezien heb. Er staat daar een gebouw, volgens mij een bejaardenhuis, dat op pilaren staat. Die pilaren had men met plakband verbonden, heel veel plakband, waardoor een gigantisch plastiek is ontstaan. Heel apart.

23-6-2016
Een spannende dag vandaag en de spanning duurt totdat ik morgen wakker wordt. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of de Britten besluiten of ze bij Europa of de Derde Wereld willen horen, maar ik ben bang dat het niet goed voor de koersen van mijn aandelen is als Boris Johnson zijn zin krijgt. Verder was het een beetje een saaie dag, vanmorgen een klein stukje hardgelopen en vanmiddag een flinke wandeling gemaakt. Wat wel bijzonder was, was de pasta die ik vanavond gemaakt heb. Gisteren had ik krootjes gegeten, eergisteren courgette, van beide had ik nog een restje over met een uitje en wat surimi werd het een hele smakelijke pasta.

24-6-2016
Toen ik vanmorgen wakker werd was het toch even schrikken om te horen dat met een verschil van 4% de Britten besloten hebben om de EU te verlaten. Mijn grootste vrees was wat de gevolgen voor de aandelenkoersen zouden zijn. Dat leek bewaarheid te worden, rond 10 uur vanmorgen stond de AEX 6,7% lager dan gisteren op 422. Tot ik ging kijken waar de index vorige week vrijdag op stond, dat bleek 421 te zijn, dus nauwelijks verschil. Wat het voor mijn portefeuille betekent ga ik morgen pas kijken, maar heel bang ben ik er niet voor.
Het zal wel niks met de Brexit te maken hebben, maar toen ik vanmorgen naar buiten keek merkte ik dat er ineens een hele groene waas over het water hier in de haven te liggen. Blijkbaar beginnen allerlei algen ineens te groeien.
Verder ben ik vandaag bij vrienden op bezoek geweest. Ze hadden nieuwe vloerbedekking in hun huis gelegd en daarvoor wat kamers moeten ontruimen. Daarbij hadden ze een kast uit elkaar gehaald en het lukte niet om die zonder extra handjes weer in elkaar te zetten. Dus heb ik die van mij even uitgeleend. Het was rond lunchtijd, dus dat kwam goed uit, want Jaqueline had Vitello Tonato gemaakt en dat was smullen.

Geen opmerkingen: