zaterdag 18 juni 2016

11-6-2016 t/m 17-6-2016

11-6-2016
Mijn plannen vielen een beetje in het water vanmorgen. Het idee was dat ik direct na het opstaan een uurtje zou gaan hardlopen. Maar het regende toen ik opstond. Eerst maar gaan ontbijten en een uurtje later alsnog gaan lopen. Het was nog steeds niet droog, maar het was slechts motregen, dus erg nat werd ik niet. Toen ik een uurtje later weer thuis was en aan de koffie zat begon het wel echt te regenen. Weer een uur later ging ik naar de bibliotheek en de markt en toen was het weer motregen. In het begin van de middag werd het droog en kwam de zon er zelfs af en toe nog even door. Terwijl ik de rest van mijn boodschappen voor mijn verjaarspartij deed werd het zelfs nog even warm.

12-6-2016
Dit is de eerste dag maand combinatie die ik voor de 53e keer meemaak, mijn verjaardag dus. Hardlopen had ik gisteren al gedaan, dus ik kon mij rustig voorbereiden op het bezoek dat ik vanavond kreeg. De voorbereiding ging rustig en alles liep goed. De meloen en avocado's die ik nodig had waren vanmorgen nog wat hard, maar ik heb ze met een tros bananen in een plastic tas gestopt en die dichtgebonden, toen ik ze ging verwerken waren ze goed rijp. Ik vond zelf dat ik lekkere hapjes gemaakt had en aan de lege schalen te zien die overbleven was de rest het daar mee eens. Niet alles is opgegaan, want ik heb een paar dingen niet klaargemaakt omdat ik het idee had dat het wel genoeg was. Dus liggen in mijn koelkast nog de ingrediƫnten voor bladerdeeghapjes met pesto en tomaat, blini's met appelstroop en peer, witlofschuitjes met ham en kaas en roggebrood met vijgenjam en hele oude boerenkaas. Dus ik hoef de komende dagen niet zoveel boodschappen te doen.

13-6-2016
Door mijn verjaardag leek het mij niet verstandig om gisteren een stuk van 3 uur te gaan hardlopen, zoals ik in mijn schema had staan. Ik ben dus even van mijn schema afgeweken en heb dat vanmorgen gelopen. Het beviel goed, ik loop mijn lange afstand steeds op zondag omdat er dan niet zoveel verkeer is, maar vanmorgen was het misschien nog wel rustiger. Slechts een vijftal hardloopsters, wat fietsers en wandelaars tegengekomen, terwijl er op zondag tientallen mensen aan het hardlopen zijn en ik ook altijd een aantal pelotons met toerfietsers tegenkom. Maar misschien was et ook wel zo rustig vanwege het weer, ik was nog geen half uur onderweg toen ik stortbui over me heen kreeg. Na een minuut of 5 was het weer droog en dat bleef het grotendeels, alleen toen ik bijna thuis was kreeg ik nog een korte bui over me heen. Het lopen ging erg goed, wel was ik de rest van de dag een beetje stijf.

14-6-2016
Zojuist realiseer ik me dat ik de afgelopen jaren rond deze tijd van het jaar steeds in Zweden ben geweest. Dat ik het me realiseer is omdat ik net naar de brievenbus ben gelopen en ondanks dat het 10 uur 's avonds geweest is, is het buiten nu lichter dan het een groot deel van de dag geweest is. In Zweden wordt het nu helemaal niet meer donker, maar ik was vergeten dat het hier ook zo lang licht blijft. Dat het de rest van de dag donkerder was kwam door het weer, het regende toen ik wakker werd. Aan het eind van de ochtend werd het droog en ben ik even naar de bibliotheek geweest, maar op de terugweg kreeg ik een stortbui over me heen. Mijn pak melk is vanmorgen leeg gegaan, dus eigenlijk moest ik vanmiddag nog boodschappen doen, maar ik ben maar lekker thuis gebleven. Gelukkig zorg ik er altijd voor dat ik een pak houdbare melk als reservevoorraad heb, dus ik kan morgen gewoon mijn gebruikelijke ontbijt eten.

15-6-2016
Vandaag leek wel een kopie van gisteren maar een wat mildere variant. Vanmorgen regende het en toen het na de koffie droog was, ben ik naar de stad gelopen. Ik wou naar Decathlon, de hardloopschoenen die ik heb bevallen me goed maar ik heb net een fractie wrijving aan mijn grote teen. Niks ernstigs, het zijn de schoenen waar ik vorig jaar de marathon mee gelopen heb, dus echt problemen geeft het niet om er lang op te lopen. Maar nu mijn lange trainingsafstand tot 3 uur gegroeid is, begint het wel een beetje te irriteren. Ik had de schoenen bij Decathlon gekocht en ze verkopen ze nog steeds, dus heb ik nog een zelfde paar gekocht maar dan een maat groter. Dit model hebben ze in drie kleuren en ik heb nu een andere kleur gekocht zodat ik ze niet door elkaar kan gooien. Toen ik na die aankoop weer terug liep, begon het, net als gisteren te regenen. Gelukkig minder hard dan gisteren en ik was al bijna thuis toen het echt doorzette, dus ik ben nauwelijks nat geworden. De rest van de dag ben ik niet meer buiten geweest.

16-6-2016
Ik was wat verbaasd toen ik vanmorgen wakker werd, het was hartstikke zonnig. Dus eerst maar gaan hardlopen, op mijn nieuwe schoenen. Ze bevielen goed, ik geloof dat ik er zelfs aanzienlijk harden op liep dan op de andere. Mijn bedoeling was om ruim 25 minuten te lopen, de route die ik liep kom ik dan meestal op 27 of 28 minuten uit. Maar toen ik thuis was en mijn stopwatch stilgezet had, bleek dat ik dat rondje vandaag in 23 minuten heb gelopen. Wel was het bijna 24 geweest, mijn stopwatch stond stil op 23:29;88. Verder vanmorgen nog naar Zuid gewandeld en daar boodschappen gedaan. Het was goed dat ik dat voor de middag deed, want daarna werd het weer minder. Aan het begin van de avond eindigde de dat die zo zonnig begonnen was met een flinke onweersbui.

17-6-2016
Gelukkig zijn de voorspellingen dat het weer na het weekend beter wordt, want ik begin er een beetje genoeg van te krijgen. Vanmorgen toen ik onderweg naar een bouwmarkt was, kreeg ik een korte hevige bui over mij heen. Gelukkig was hij erg kort, ik was wel een beetje nat geworden, maar voordat ik bij de bouwmarkt aankwam was het alweer opgedroogd. Terwijl ik in de bouwmarkt op zoek was naar een stopcontact met schakelaar voor de lader van mijn computer, brak er ontzettend kabaal los. Het duurde even voordat ik in de gaten had een stortbui was die op het metalen dak van die zaak roffelde. Ik was blij dat ik binnen was, want het ging hard tekeer. Maar toen ik 5 minuten later weer buiten kwam was het nagenoeg droog, tenminste het regende niet meer, de straten waren kleddernat.

Geen opmerkingen: