woensdag 22 juni 2016

18-6-2016 t/m 21-6-2016

18-6-2016
Het bewijs van de relativiteitstheorie is vandaag geleverd. Het was eigenlijk hartstikke slecht weer, maar na de afgelopen dagen was het relatief goed weer. Niet alleen het weer deed E=MC2 eer aan, ook toen ik het resultaat van mijn aandelen de afgelopen week bekeek viel het relatief mee. De AEX had een flinke stap terug gedaan met name door de onzekerheid rond het Britse referendum. Mijn portefeuille was dezelfde richting opgegaan als de AEX, maar de stap was beduidend minder groot. Het was toch nog wel aanzienlijk, ik had van het bedrag ruim een jaar kunnen leven. Het is spannend wat er volgende week gaat gebeuren. Tot slot van mijn stukje van vandaag nog even terug naar het weer. Het mocht dan wel meevallen vandaag, maar toen ik vanmiddag boodschappen had gedaan en terug fietste, kreeg ik toch een flinke bui over me heen. Ondanks dat het de afgelopen dagen veel vaker en harder regende, ben ik toen niet zo nat geworden als vanmiddag.

19-6-2016
Vandaag weer een lange training voor mijn marathon gedaan. In eerste instantie dacht ik om na 1:35 uur te keren, maar onderweg bedacht ik me dat ik met nog acht weken te gaan mijn lange training wel erg lang wordt als ik iedere week 10 minuten meer ga lopen. Dus onderweg heb ik besloten om vanaf nu maar 5 minuten per week meer te lopen. Het lopen ging lekker, het was niet echt te vergelijken met 3 weken geleden toen ik ook richting Schiedam liep, doordat er een rommelmarkt was, moest ik mijn route wat aanpassen. Uiteindelijk was ik vlakbij de Benelux-tunnel toen ik omkeerde. Het was goed dat ik iets eerder dan gepland gekeerd was, want et laatste stukje had ik flinke last van stijve spieren, maar het lukte me wel om tot ik weer thuis was te blijven rennen. Vanmiddag nog even op de fiets terug gegaan naar Schiedam en een bezoek aan de rommelmarkt gebracht. Tevens heb ik een foto gemaakt van het beweegbare deel van De Hef, die ligt voor groot onderhoud langs een haven op de grens met Schiedam. Ik had hem er al eerder gezien, maar tot nu toe was hij helemaal ingepakt, zoals de vaste delen van de brug nu ook zijn. Blijkbaar nadert het onderhoud zijn einde, want vandaag was de verpakking verwijderd.

20-6-2016
Ik heb de laatste dagen veel redenen om te klagen over het weer, maar vandaag bleek dat ik eigenlijk helemaal niet mocht klagen, want het kon nog slechter. Nu is er vandaag maar één bui gevallen, alleen begon die al ruim voordat ik mijn bed uit kwam en werd het pas aan het begin van de avond droog. Het is dat ik nog wat boodschappen moest doen, anders was ik de deur niet uit gegaan. De dag al lezend en puzzelend doorgebracht. Vanavond naar de voetbalwedstrijd tussen Engeland en Slowakije gekeken. Heel spannend was het niet, de Engelsen waren al geplaatst voor de volgende ronde en de Slowaken hadden al kans omdat van 4 van de 6 poules de derde plaats ook doorgaat, die kans hebben ze nu nog groter gemaakt doordat de wedstrijd in 0-0 eindigde.

21-6-2016
Eindelijk, het was droog vanmorgen. Ik heb ervan geprofiteerd door een rondje om de plas te rennen. Het ging erg lekker. Na de luncht wou ik nog een stukje gaan wandelen, maar toen bleek het weer te regenen. Omdat ik niets hoefde te doen, ben ik toch maar thuis gebleven en heb zitten lezen. Het boek dat ik aan het lezen was heb ik nu uit. “Icoon” van Frederick Forsyth, in mijn jeugd heb ik een paar boeken van hem gelezen en was onder de indruk hoe hij feiten en fictie door elkaar mixte. Dit boek ging over Rusland in de jaren 90 en ik heb ervan genoten. In het lijstje voorin het boek zag ik dat hij nog meer boeken geschreven heeft die ik nog niet gelezen heb, dus ga ik binnenkort ook maar eens lezen.



Geen opmerkingen: