zaterdag 11 juni 2016

7-6-2016 t/m 10-6-2016

7-6-2016
Vanmorgen met hardlopen de holster getest die ik vorige week gekocht heb om een fles water mee te nemen. In eerste instantie viel het me wel mee, ik had er wat last van, maar beduidend minder dan ik vreesde. Toen ik een minuut of 20 aan het lopen was begon het me meer te ergeren dat de bidon bij iedere stap heen en weer ging. Ik had net bedacht dat de holster niet echt een goede oplossing voor mij is, toen de fles er zelfs uitvloog, toen wist ik het zeker. De volgende keer maar eens proberen om met een fles in de hand te gaan lopen. De holster zou ik terug kunnen brengen, maar de 4 euro is mij de moeite niet waard en ik heb het idee dat ik hem in de toekomst tijdens lange wandeltochten kan gebruiken.
In deze stukjes schrijf ik niet altijd alles dat ik doe. Zo heb ik gisteren niet geschreven over dat ik de ramen gewassen had. Het resultaat was niet helemaal streeploos, maar ik was er tevreden over. Nu niet meer, dankzij een vogel die voorbij is gevlogen.

8-6-2016
Een mooie dag waar ik onder andere van genoten heb door een wandeling door de stad te maken. Dat was vanmiddag. Vanmorgen heb ik niet veel gedaan, wat zitten lezen en wat huishoudelijke taken. Van dat laatste ben ik de meeste tijd bezig geweest om de vloer aan te vegen, dus erg veel aan huishouden heb ik niet gedaan. Wel nog iets bijzonders, ik heb mijn plinten gerepareerd. Op wat hoekjes zaten stukjes plint los, die heb ik vastgelijmd. Op een hoekje kon dat niet, want daar ben ik de hoekstukjes kwijt, blijkbaar zijn ze ooit losgeraakt en voor zwerfvuil aangezien. Maar ik heb nog een stuk plint, dus ik kan er nieuwe hoekstukjes uit zagen. Dat heb ik nog niet gedaan, maar op mijn mentale to-do lijst gezet, het zal nog wel even duren voordat ik dat ga doen.

9-6-2016
Vanavond naar een soort van popfestival geweest. Mijn nicht Sofie speelt bas in 2 bandjes en die traden beide op in Eetcafé Champs Elysée bij Zuidplein. Daarnaast speelde er een aantal andere bandjes van de SKVR. Ze speelde steeds een half uurtje, het was leuk om te horen hoe jonge mensen samen enthousiast popmuziek aan het maken zijn. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar zelfs als ik dat niet zou zijn had ik Monkey Business waarschijnlijk als mijn favoriete band aangewezen.

10-6-2016
Mijn verjaardag komt dichtbij dus ben ik hard bezig met de voorbereiding daarvan. Vanmorgen wat boodschappen gedaan, nog lang niet alles, voor morgen heb ik nog een hele lijst. Na de lunch ben ik begonnen om mijn huis een goede schoonmaakbeurt te geven. De vloer geveegd en gedweild en al het sanitair weer laten blinken. Het enige wat ik wat betreft schoonmaken nog op mijn programma heb staan is stofzuigen, dat heb ik uitgesteld tot zondag, vanaf 4 uur 's middags heb ik de gasten uitgenodigd, dus voordien heb ik daar nog ruim de tijd voor.

Geen opmerkingen: