zaterdag 4 juni 2016

28-5-2016 t/m 3-6-2016

28-5-2016
Het was een goede week op de beurs. Alle aandelen die ik bezit zijn de afgelopen week in koers gestegen, dat gebeurt zelden. Het verdiende geld gedeeltelijk ook weer uitgegeven. Vanavond wezen eten bij Yama, een Japans restaurant aan de Westersingel. Zelden heb ik zo lekker gegeten.

29-5-2016
Voor vandaag had ik op mijn programma staan om na 1:20 uur om te keren. Dat heb ik gedaan en na 2 uur en 38 minuten was ik weer thuis. Wel wat afgezien, maar toch wel lekker gelopen en wat nog belangrijker is, ik herstelde daarna goed. Het enige probleem dat ik had was dat ik de rest van de dag nogal dorstig was. Daar moet ik nog wat op vinden, maar verder ben ik zo te vrede over mijn hardlopen dat ik besloten heb om mij in te schrijven voor de marathon tijdens de Olympische Spelen. Wat vandaag betreft, ik recupereerde dan wel snel, maar uiteindelijk toch niet snel genoeg. Na het hardlopen zette ik de tondeuse op mijn hoofd om mijn hoofd een beetje bij te knippen. Het viel mij op dat de tondeuse het goed deed, er kwam veel haar vanaf. Het duurde even voor ik door had dat dat kwam doordat ik geen kam op de tondeuse had gezet. Toen was het al te laat om dat alsnog te doen, dus heb ik nu een lekker kort koppie.

30-5-2016
Een erg grauwe dag vandaag, het enige positieve was dat het overdag droog was, maar vanavond is er flinke regen en bliksem. Mijn beslissing van gisteren om straks tijdens de Olympische Spelen de marathon te gaan lopen heb ik vandaag nog een stap verder gebracht, ik heb mij ingeschreven. Op maandag 15 augustus om half 10 start ik in Gdynia met de bedoeling om rond een uur of 1 de finish in Gdansk te passeren en mijn medaille in ontvangst te nemen. Toen ik toch bezig was heb ik direct ook maar mijn vliegticket geboekt waarmee ik straks in oktober van Zweden naar Italië en tien dagen later weer terug vlieg.

31-5-2016
Vandaag was het qua weer precies het tegenovergestelde van gisteren. Vanmorgen dacht ik nog even dat het wel wat fris zou zijn, maar toen ik in mijn trainingspak aan het hardlopen was bleek dat een misvatting. Het zou lekkerder geweest zijn als ik in mijn korte broek was gaan hardlopen, maar gelukkig had ik maar een kort rondje op mijn programma staan, zodat ik niet overmatig gezweet heb. Ook toen ik vanmiddag een wandeling rond de plas maakte was het lekker, ik heb zelfs op enig moment mijn jas uitgedaan omdat ik het te warm vond. Onderweg werd ik geamuseerd door stadswachten die elkaar bij een drinkwatertappunt nat probeerde te spetteren. Dat was een leuke foto geweest, maar ik had mijn telefoon thuis laten liggen. De foto die hier bijstaat, is wel uit het bos, maar een tijdje geleden al gemaakt.

1-6-2016
Juni begon mistig, ik kon nog maar net de Willemsbrug zien, de Erasmusbrug had zomaar afgebroken kunnen zijn de afgelopen nacht, ik kon hem niet meer zien. Vanmorgen even naar buiten geweest om een krantje te halen, verder de rest van de dag binnen gebleven. Niet zozeer vanwege het weer, want toen de mist was opgetrokken werd het toch nog een hele aardige dag. Maar vanmorgen was ik begonnen om de indeling van mijn slaapkamers te veranderen en toen ik daarmee ophield, vond ik het te laat om nog een wandelingetje te maken. Ik heb mijn bed anders neergezet, hij stond voor het raam en dat vond ik wat onhandig omdat ik daar niet kon gaan staan als ik uit het raam wou kijken. Mijn bed staat nu tegen de muur aan, wat waarschijnlijk nog een bijkomend voordeel heeft dat mijn dekbed er nu nog maar aan een kant vanaf kan vallen. Eens kijken hoe deze opstelling bevalt.

2-6-2016
Toen ik vanmorgen opstond had ik het idee dat ik niet dezelfde fout moest maken als eergisteren, dus heb ik nu mijn zomertenue voor het hardlopen aangetrokken. Maar eerst ontbeten en dat een uurtje laten zakken. Toen ik de deur uit wou gaan ben ik toch van gedachten veranderd en heb ik me omgekleed en ben ik alsnog in lange broek en trainingsjack gaan lopen. Ik had het idee dat ik lekker en snel liep, maar toen ik thuiskwam vertelde mijn stopwatch dat ik er 3 à 4 minuten langer over had gedaan dan gebruikelijk voor dit rondje. Later realiseerde ik me dat het tijdsverschil deels te verklaren was door de voorbereidingen voor het CHIO. Toen ik bij de manege kwam stond daar een vrachtwagen met portacabins die mijn weg blokkeerde, maar met een kleine omweg kon ik er nog net omheen. Aan de andere kant van de manege stond er ineens een tweeënhalf meter hoog hek dwars over het pad zonder dat er ook maar iets van een aankondiging stond dat het pad tijdelijk doodliep. Eigenlijk moest ik dus terug, maar door een stukje cross country dwars door het bos te gaan kon ik op het volgende pad komen. Volgende week zal ik waarschijnlijk een andere route moeten kiezen, want als het concours hippique bezig is, zal een deel van mijn route niet beloopbaar zijn.

3-6-2016
Vandaag het bankstel ingesmeerd met eerst een reinigingsvloeistof en daarna met een leerverzorgingsproduct. Het kwam uit zo'n setje wat je krijgt als je een leren bankstel koopt. Het setje stond in de kast maar ik had het nog nooit gebruikt. Het werkt blijkbaar, want de bank glimt weer mooi. Vanmiddag de stad in geweest en een bezoek aan Decathlon gebracht. Ik wou iets hebben om tijdens het hardlopen water mee te nemen. Ik heb een soort van holster gekocht waar een bidon in past en die ik als een riem om mijn middel kan doen. Zondag ga ik proberen of het werkt. Bij die sportzaak heb ik ook nog even op de fietsafdeling gekeken. Ik zat eraan te denken om een nieuwe fiets, een mountainbike, te kopen. Maar misschien laat ik dat toch nog achterwege, want de kosten die ik moet maken om mijn racefiets te restaureren vallen erg mee. Na mijn verjaardag ga ik er nog eens verder naar kijken.

Geen opmerkingen: