dinsdag 7 juni 2016

4-6-2016 t/m 6-6-2016

4-6-2016
Nadat de dag erg mistig begon klaarde het in de loop van de morgen op en werd het een heerlijk zonnige dag. Vanmorgen eerst naar de bibliotheek geweest, gekeken of ik de afgelopen week wat op de beurs verdiend had. Dat bleek zo te zijn, maar het was wel beduidend minder dan vorige week. Maar er was nog meer positiefs. Het was de eerste keer dit jaar dat mijn winst sinds 1 januari twee weken achter elkaar positief was en, nog belangrijker, de eerste keer dat die winst hoger is dan wat ik sinds het begin van het jaar heb uitgegeven.
Vanmiddag een stuk gaan wandelen en van het mooie weer gaan genieten. Dat deden meer mensen, op het Willemsplein zelfs veel mensen gezien in badkleding. Dat had te maken met de waterglijbaan die daar voor een weekendje neergezet is. Leuk, maar ik vond hem weinig spectaculair.
Toen ik aan het eind van de middag weer thuis kwam, was de hemel dichtgetrokken en was het gaan waaien. Ik dacht even dat het sneeuwde, maar dat bleken pluizen te zijn. Even later viel er echt winterse neerslag, hagelstenen tot wel een centimeter groot en daarna veel regen. Zoveel regen dat de afvoer op mijn balkon het niet aankon. Ik had dus even een zwembad, maar de bui was kort, dus een paar minuten later was mijn balkon weer droog.

5-6-2016
Vanmorgen de holster, die ik afgelopen vrijdag heb gekocht om een waterfles tijdens het hardlopen mee te nemen, toch maar thuis gelaten. Het was wel verstandig om wat te drinken mee te nemen, maar ik had me bedacht dat ik hem beter eerst een keer op een korter afstand mee kon nemen. Vandaag had ik 2 uur 50 op mijn programma staan, dus dat was niet echt kort. Dat ik geen water en slechts een banaan bij me had, was niet echt een probleem. Wat wel een probleem was dat toen ik een klein uurtje onderweg was ik pijn in mijn linkerkuit begon te krijgen. Niet zodanig dat ik niet verder kon, maar wel vervelend. Na 1 uur 25 was ik net op de boulevard in Schiedam en ben ik aan mijn terugweg begonnen. Het was verleidelijk en mogelijk om op de terugweg wat stukjes af te snijden, maar uiteindelijk heb ik de pijn verbeten en toch dezelfde weg terug gelopen. Het is maar goed dat ik de afgelopen week me al voor de marathon heb ingeschreven, want als ik er vandaag over had moeten beslissen had ik het nog even uitgesteld. De rest van de dag wat dorstig en een wat stijve kuit, maar het ging toch lekken. Het grootste probleem met het hardlopen vanmorgen heb gekregen vreesde ik al toen ik net buiten was. Het was nogal zonnig en na het ongelukje met mijn tondeuse vorige week is de toch al bescheiden haargroei op mijn kruin nog een stuk korter. Mijn schedel is vanavond daardoor roodgekleurd en licht verbrand.

6-6-2016
Ik wou een nieuwe snijplank hebben. De vorige keer dat ik bij IKEA was had ik er 2 gezien waar ik geen keuze uit kon maken, dus ben ik toen zonder plank thuisgekomen. Vanmorgen op de fiets gestapt en een mooie fietstocht dwars door Midden Delfland gemaakt en in Delft bij het grote blauwe warenhuis gestopt. Na de koffie, moest ik alsnog een keuze tussen beide planken maken. De houten was 2 euro goedkoper dan die van bamboe, dus heb ik die maar gekozen. Op de terugweg ben ik parallel aan de A13 gereden. Van de snelweg merkte ik niet zoveel, alleen wat geluid en vanaf de weg had ik mooi zicht op de weilanden en de skyline van Rotterdam.

Geen opmerkingen: