zaterdag 23 juli 2016

12-7-2016 t/m 15-7-2016

12-7-2016
Het wil maar niet opschieten met de zomer, aan het eind van de middag leek het er een beetje op, maar dat was na een dag vol gedonder en zware buien. Ik wist dat het geregend had, maar hoe erg dat was zag ik pas toen ik vanmiddag naar de bibliotheek liep, de plassen waren groot en diep. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt om te schuilen en toen ik eenmaal in de bibliotheek was bleek ik daar net op tijd gearriveerd te zijn, want de volgende stortbui barstte toen los. Ik ben er lang genoeg gebleven voor een weersomslag, want toen ik terug liep scheen de zon.

13-7-2016
Ik had last van burengerucht de afgelopen nacht waardoor het lang duurde voordat ik in slaap viel. Toen ik rond middernacht wou gaan slapen hoorde ik wat gepraat, naar buiten gekeken om te zien waar het vandaan kwam maar er was niets te zien. Er was geen muziek, geen dronkenmansgelal maar ik schat een groep van een man of 20 die in een Latijnse taal aan het praten waren, waarvan enkele met een luide stem. Ik vermoed dat het gasten zijn van het hotel hierachter. Er komt wel eens vaker wat geluid vandaan, maar zelden heb ik er last van, want als ik in mijn bed lig slaap ik enkele momenten later. Vannacht dus niet, om 2 uur lag ik nog wakker, even mijn bed uitgegaan, nog even door het raam gekeken (nog steeds kon ik niet zien waar het vandaan kwam) en tenslotte even op de klok gekeken vandaar dat ik wist dat het 2 uur was. Daarna weer in bed gaan liggen en een kwartiertje later hield het waarschijnlijk op, ik ben in ieder geval in slaap gevallen.

14-7-2016
Vanmiddag met een grote boodschappentas gaan wandelen. Die tas was niet leeg, want in die tas zat nog zo'n tas. Die tassen had ik nodig omdat ik koffie voor mijn broer moest gaan kopen. Hij heeft me gevraagd om weer een doos voor hem te vullen en die dan te verschepen. In die doos wil hij verschillende dingen hebben, pindakaas, chips en vooral Nespresso cups. Ik heb er vandaag 1000 gehaald, hij wil er meer hebben, maar 1000 is een aantal dat in 2 grote tassen past, dus ik moet nog eens terug. Ik heb niet de kortste weg naar de Nespresso winkel genomen, ik ben eerst langs de rivier gelopen. Daar heb ik een foto genomen van het kunstwerk waarbij je een schaalmodel van de oude Willemsbrug door een kijker kan bekijken en hem dan op de plaats zien waar die brug lag. Ik heb zonder de kijker een foto van het schaalmodel gemaakt, ik vind dat het wel een mooie foto geworden is, alleen de verhoudingen kloppen niet helemaal.

15-7-2016
Weer een aanslag in Frankrijk, gisterenavond tijdens “Met het oog op morgen” hoorde ik dat in Nice een idioot met een vrachtwagen op het publiek was ingereden dat had staan kijken naar het vuurwerk in verband met de nationale feestdag. Ik heb diverse keren een dergelijk vuurwerk in Frankrijk gezien en toen ik het nieuws hoorde moest ik direct denken aan de keer dat ik in Nancy was. Daar was het vuurwerk op het centrale plein, Place Stanislas. Dat is een groot plein, maar desondanks stond het helemaal vol met toeschouwers. Zo vol dat ik me er nauwelijks kon bewegen. Het was het waard, het was een imposante show. Gisterenavond toen ik het nieuws hoorde dacht ik daar aan terug en bedacht ik mij hoe desastreus de gevolgen zouden zijn geweest als daar een vrachtwagen op ingereden was. Vanmorgen toen ik wakker werd, bleek mijn angst terecht, er zijn 84 mensen, waaronder veel kinderen, om het leven gekomen. Triest.

Geen opmerkingen: