dinsdag 12 juli 2016

9-7-2016 t/m 11-7-2016

9-7-2016
Veel met sport bezig geweest vandaag. Eerst vanmorgen in grote lijnen rond het noordelijke deel van Rotterdam gelopen. In het kort de Gordelweg afgelopen, daarna langs de Schie en vanaf de Euromast de Maas gevolgd. Best een leuke route, met het voordeel dat ik maar heel weinig wegen over hoef te steken. Vanmiddag op de bibliotheek zitten kijken naar de uitslag van de Ronde van Kralingen van afgelopen zondag. Van de 203 deelnemers ben ik 56e geworden en in de categorie M45 was ik 13e van de 40 lopers. Een resultaat waar ik trots op ben. De rest van de dag alleen sport gekeken, maar ook daarbij trots. De Tour de France ging vandaag over de Tourmalet en ergens rond 1990 heb ik vanuit Lourdes een fietstochtje gemaakt waarbij ik de berg beklommen heb. Daar ben ik nog steeds trots op. Maar ik moet wel erkennen dat mijn prestatie van toen in het niet valt bij wat de echte wielrenners op zo'n dag afleggen. Tenslotte heb ik nadat ik genoten heb van het verslag van de Tour de TV naar 2 geschakeld en genoten van het EK atletiek.

10-7-2016
Vandaag weer een sportdag. Nauwelijks van mijzelf, ik heb een klein stukje gewandeld en gefietst, maar vooral kijken naar alle grote evenementen. Het begon vanmorgen met de halve marathon bij het EK in Amsterdam, later de sensationele etappe in de Tour de France en tenslotte de finale van het EK voetbal. Het mooiste vond ik toch wel het wielrennen, dat de koninginnenrit naar Andorra in noodweer met hagel en onweer werd besloten was op zich al heel mooi. Maar zeker nu dat Tom Dumoulin als eerste en solo over de finish kwam. Het voetbal was ik wat minder enthousiast over. Mijn sympathie bij deze finale ging al uit naar Frankrijk omdat Portugal dit hele toernooi alleen de halve finale heeft gewonnen. Ook de finale eindigde gelijk, ondanks dat Frankrijk beter naar mijn idee beter was, ik vond het dan ook jammer dat Portugal in de verlenging scoorde. Wat mij bij deze wedstrijd en eigenlijk bij dit hele toernooi opviel was dat de bal zelden in het strafschopgebied komt. Balbezit houden op het middenveld lijkt belangrijker dan scoren. Voetbal wordt daar niet aantrekkelijker door.

11-7-2016
Het ging een klein beetje mis met hardlopen, een heel klein beetje. Ik was vertrokken en had mijn stopwatch aangezet. Toen ik aan het eind de De Esch was, keek ik op het klokje en zag ik dat ik 11 honderdste seconde onderweg was. Dat klopte niet helemaal, want ik was ruim 2 kilometer onderweg. Blijkbaar had de stopwatch twee keer gepiept toen ik hem aan wou zetten en had ik hem dus direct weer uitgezet. Hem alsnog aangezet en verder gelopen. Mijn plan was na 1:40 uur te keren, maar dat klopte nu natuurlijk niet meer. Gelukkig had ik dezelfde route als twee weken geleden toen mijn keerpunt op 1:35 lag en ik wist nog waar ik toen gekeerd ben, dus daarna nog 5 minuten verder gelopen. Op de terugweg heb ik bij De Esch gekeken wat mijn tijd was heb ik mijn tijd die ik vanaf daar naar huis heb gelopen er nog een keer extra bijgeteld. Het zal geen perfecte tijdmeting zijn, maar ik heb in ieder geval mijn administratie redelijk op orde kunnen brengen.

Geen opmerkingen: