zaterdag 9 juli 2016

2-7-2016 t/m 8-7-2016

2-7-2016
Eigenlijk was het vandaag best een mooie dag. Vanmorgen nog wat pittige buien, maar in de loop van de ochtend werd het droog en volgden er flinke perioden met zon. Nu was het geen weer om op mijn balkon te gaan zitten, want er stond de hele dag een vrij harde wind. Eind van de middag viel mij op hoe groot de golven op de rivier waren. Dat het geen weer was om buiten te zitten, kwam eigenlijk wel goed uit, want ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn huis een schoonmaakbeurt te geven.

3-7-2016
Vandaag was de ronde van Kralingen. Nadat we ons startnummer gehaald hadden liep ik met mijn zus even richting ons geboortehuis. We stonden daar naar kijken naar de start van de Family Run die waarvoor Burgemeester Aboutaleb het startschot loste. Op een gegeven moment hoor ik een geluid dat ik direct herken als het sluiten van “onze” huisdeur. Ik kijk om en zie dat er blijkbaar een zoon van de huidige bewoners uit “ons” huis is gekomen. Op dat moment zeg ik tegen mijn zus dat het zo'n bekend geluid is en zij had dezelfde ervaring. Daarna wezen hardlopen, het was even moeite om de start te vinden. Volgens het mailtje dat ik een paar dagen geleden kreeg was die op de Willem Ruyslaan, maar het bleek op de hoek van de Voorschotenlaan en de Oostzeedijk te zijn. We waren er op tijd en daarna heb ik lekker gelopen. Drieënhalve ronde, dus tijdens de de race kwam ik 3 keer langs mijn geboortehuis. Na 22 minuten volgens mijn stopwatch had ik de 5 Kilometer voltooid en kwam ik over de finish en nadat de rondemiss mij mijn medaille had gegeven stond ik weer voor mijn ouderlijk huis. Emotioneel, maar de tranen kwamen pas toen ik vanavond naar Sonny Boy zat te kijken. Een mooi verhaal, jammer dat Nederlandse geen Hollywood budgetten hebben, het was af en toe wel erg goed zichtbaar dat de achtergronden in de computer gemaakt waren. Na de film nog even naar het voetbal overgeschakeld, dat sprookje bleek uit te zijn, Frankrijk stond toen met 5-1 voor op IJsland. Er was nog 10 minuten te gaan en IJsland scoorde nog een keer, maar was desondanks door het ijs gezakt.

4-7-2016
Vanavond eindelijk een keer een lekkere zomerse dag. Even weg geweest om boodschappen te doen en op Internet te kijken naar de uitslag te kijken van de loop waar ik gisteren aan mee heb gedaan. Die uitslag stond nog niet op Internet. Toen ik weer thuis kwam en mijn boodschappen uitpakte bleek dat ik een dief van mijn eigen portemonnee geweest te zijn. Op het pakje braadworst dat ik had gekocht stond dat het tweede pakje gratis was. Ik had er maar één gekocht, dat was wel voldoende, maar als ik er twee meegenomen had, was ik evenveel geld kwijt geweest en en had ik het extra pakje in de vriezer kunnen gooien. Het valt mij op dat ze bij AH tegenwoordig veel aanbiedingen hebben die alleen gelden als je meerdere exemplaren koopt. Vooral bij verse producten is dat voor mij als eenpersoonshuishouden vaak veel te veel, zodat ik er niet van kan profiteren. Waar ik wel van geprofiteerd heb vandaag is de zon, een groot deel van de middag heb ik op mijn balkon naar Radio Tour de France zitten luisteren.

5-7-2016
Vanwege de Ronde van Kralingen heb ik mijn lange hardloopronde die ik zondag op het programma had staan tot vandaag uitgesteld. Het was afzien op twee fronten. Ten eerste het weer, toen ik vertrok was het grijs en miezerde het een beetje, maar ik was nog geen kwartier onderweg toen het echt begon te regenen. Toen ik doornat was, werd het droog. Droge periodes, motregen en echte buien bleven elkaar daarna afwisselen tot ik weer thuis was. Het tweede punt van afzien waren mijn spieren. In zo'n wedstrijd als afgelopen zondag loop ik blijkbaar toch anders dan normaal, of het was alleen het eindsprintje, maar in ieder geval voelde ik toen ik vanmorgen toen ik begon te lopen dat de spierpijn in mijn bovenbenen die ik gisteren voelde nog niet verdwenen was. Ik had de verwachting dat het tijdens het lopen snel zou verdwijnen, maar kwam in dat opzicht van een koude kermis thuis, want die pijn bleef, zelfs vanavond voel ik hem nog.
De rest van de dag niet veel gedaan. Wel uit het raam gekeken en gezien op welke ingenieuze wijze ze bij mijn achterburen de ramen wassen nu ze dat niet meer met ladders mogen doen.

6-7-2016
Er werd voor vandaag een mooie dag voorspeld en toen ze vanmorgen gelijk leken te hebben heb ik besloten om vandaag een dag te gaan wandelen. Ik ben naar de Maasvlakte gereden en heb mijn auto daar bij het strand geparkeerd. Begonnen met wandelen langs het strand. Het is apart om te zien hoe natuurlijk het strand en vooral de duinen er daar uitzien terwijl ik weet dat het daar gemaakt is en er niet zo heel lang geleden nog gewoon zee was. Na een kilometer of 5 ging het strand over in de blokkendam, daar mag je niet over wandelen, dus ben ik over een fietspad verder gegaan. Dat is anders dan het strand, maar de haveninstallaties waar ik langsliep en vooral de gigantische containerschepen die voorbij voeren zorgen toch voor een bijzonder decor. Het laatste stukje van de wandeling was weer anders, toen liep ik over een dijk langs de monding van de Nieuwe Waterweg. Ik vond het mooi om de grote schepen vlak langs me te zien varen. Aan het eind van die dijk vond ik een mooi betonblok, dat ik als bank heb gebruikt voor mijn lunch. Na de lunch terug naar mijn auto gewandeld.

7-7-2016
Nagenoeg altijd slaap ik 's nachts goed, zo ook de afgelopen nacht. Toch was ik vandaag moe en lusteloos, ik viel bijna in slaap toen ik vanmorgen de krant zat te lezen. Na de lunch dacht ik er eerst aan om de rest van de dag maar op mijn balkon te gaan zitten. Maar het was niet zo heel zonnig en ik bedacht me dat het misschien een goede remedie tegen mijn lusteloosheid was om een stuk te gaan wandelen. Dat bleek zo te zijn, ik ben langs de rivier naar de stad gewandeld, daarna langs de Westersingel tot het station en toen weer terug. Het was een lekkere wandeling en sindsdien voel ik me weer een stuk beter.

8-7-2016
Net de film “Walk the line” gezien, over het leven van Johnny Cash. Een mooie film met een happy end als June Carter niet meer met hem wil praten alleen maar op toneel en hij haar vervolgens tijdens een optreden in Canada ten huwelijk vraagt terwijl ze het duet “Jackson” zingen. Tijdens de hele film zat ik me af te vragen of ik ze ooit live gezien heb. Ooit toen ik op vakantie in de VS was, waren we in Nashville op de dag dat de “Grand O'le Opry” 70 jaar bestond en we konden nog kaartjes, voor staanplaatsen, voor die avond krijgen. Het is op zich al bijzonder om in dit Mekka van de country muziek te kunnen bezoeken, maar echt een wonder dat we voor de jublileumavond nog kaartjes konden krijgen. Ik kan me eigenlijk er niet zoveel van herinneren, behalve dat al snel pijn in mijn benen kreeg, we hadden staanplaatsen en dat er tussen de artiesten live commercials werden voorgelezen, dat omdat de show ook al 70 jaar iedere week live op de radio werd uitgezonden. Wie er optraden weet ik niet meer zeker, maar ik meen me ter herinneren dat June Carter-Cash optrad. Als Johnny op die avond ook optrad is dat mij dat niet bijgebleven. Wat mij van hem wel bij zal blijven is de eerste keer dat ik de LP “Live at St. Quentin” hoorde, country is niet echt mijn favoriete muziek, maar die plaat is wel heel bijzonder.



Geen opmerkingen: