zaterdag 30 juli 2016

23-7-2016 t/m 29-7-2016

23-7-2016
Een beetje raar weer vandaag, warm maar het grootste deel van de dag bewolkt, af en toe kwam de zon erdoor. Ik vond het niet echt lekker, want een beetje benauwd. Wat ik wel lekker vond was het hardlopen vanmorgen, het was wel flink zweten, maar ik heb ruim 80 minuten lang met plezier gelopen. Vanmiddag nog even naar de bibliotheek gelopen, ik was mijn deur nog nauwelijks uit toen ik een boot zag die hier voor de deur aan het straatje keren was. Het ging net, maar blijkbaar wel goed, want hij ligt nu aan de overkant afgemeerd. Op de bibliotheek onder andere mijn aandelenportefeuille bijgewerkt. Ik had verwacht dat het vandaag wat moeilijk zou zijn in verband met de fusie tussen Ahold en Delhaize. Ik kreeg een kapitaaluitkering van Ahold en voor iedere 17 aandelen 16 stuks in de nieuwe vennootschap. Het aantal aandelen dat ik had was niet door 17 deelbaar, de 5 die overbleven zijn verkocht, dus daar kreeg ik ook nog eens geld voor. Cash is king, dus ik ben er wel blij mee, alleen ben ik ooit met een mooi rond aantal aandelen Ahold begonnen en dat is het nu niet meer. De eerlijkheid gebied te zeggen dat het dat sinds vorig jaar al niet meer is, want toen hebben ze een soortgelijke actie gedaan.

24-7-2016
Gisteren werd het WK para-triatlon in Rotterdam gehouden. Toen ik dat voor het eerst hoorde dacht ik dat het iets met paarden te maken had, toen ik het wel goed verstond vroeg ik mij af hoe je op drie verschillende manieren uit een vliegtuig kan springen. Maar het bleek een triatlon, zwemmen-fietsen-lopen, te zijn voor atleten met een beperking. Ze zwommen in de haven tussen de Wilhelminapier en Katendrecht, de route voor het wielrennen leidde naar het gebied rond de Veerhaven en in dat gebied, tussen de Erasmusbrug en de Euromast, fietste ze een aantal rondjes en was ook het looponderdeel. Ik heb alleen atleten gezien die aan het fietsen waren, wel bijzonder om te zien hoe ze ondanks dat ze een arm of been mistte heel hard gingen. Wat ik ook wel apart vond was de overstapzone, waar men tussen wielrennen en hardlopen wisselde. Daar lagen de hulpstukken klaar die ze voor het lopen nodig hadden. Voor sommige een paar protheses en voor andere een rolstoel, zoals voor Esther Vergeer, nadat ze haar uiterst succesvolle paralympische tenniscarrière beëindigd had, is zij op triatlon overgestapt.

25-7-2016
Vandaag twee keer buiten geweest. Vanmorgen eerst een klein uur wezen hardlopen en vanmiddag een korte wandeling gemaakt en direct boodschappen gedaan. Ondanks dat de zon het vandaag een beetje liet afweten heb ik beide keren een pet op gehad. Dat was omdat toen ik gisteren in de lift naar beneden stond ik me realiseerde dat ik mijn pet vergeten was. Ik had geen zin om nog even terug naar boven te gaan, dus ben ik blootshoofds naar buiten gegaan. Dat was niet zo verstandig, want gisteren was het wel zonnig en na een uur of vier in de zon was mijn schedel wat pijnlijk. Niet heel ernstig verbrand, maar als ik mijn hand op mijn hoofd leg, voel ik dat ik toch een beetje teveel zon heb gehad. Vandaar dat ik hem vandaag maar even ontzien heb.

26-7-2016
Ik had vanmorgen een afspraak bij de gemeente, mijn rijbewijs verloopt in oktober en ik heb het nu maar alvast verlengd. In eerste instantie wou ik dat pas doen als ik terug was van mijn komende reis, maar ik vond dat toch een beetje krap en het is een stuk relaxter reizen als ik me niet hoef te haasten. Die kleine 3 maanden dat ik hem nu te vroeg verleng, maken op 10 jaar ook niet zoveel verschil. 10 jaar, want ik heb besloten om mijn C-rijbewijs niet te verlengen, dan zou hij maar 5 jaar geldig zijn en het verlengen zou een stuk duurder zijn doordat er ook nog een medische keuring nodig heb. Ik denk niet dat ik dat rijbewijs echt zal missen, ik heb in 1987 voor het laatst in een vrachtwagen gereden.

27-7-2016
Ik ben een beetje moe, want ik heb vanmorgen bijna drieënhalf uur hardgelopen. Dezelfde route gelopen als vorige week dinsdag, toen ik op de terugweg halverwege moest gaan wandelen omdat het niet meer ging. Vandaag waren de omstandigheden een stuk beter, een stuk lagere temperatuur en de zon scheen vooral achter de wolken. Het was droog, tot het laatste stukje, met nog een kilometer te gaan begon het te motregenen en toen ik hier aan het begin van de straat was, begon het echt en hard te regenen. Dat deerde mij niet zo, want ik was vooral blij en trots dat ik vandaag heb gelopen wat ik van plan was. Wel kreeg ik een kleine deceptie toen ik mijn hardloopschema op mijn computer bijwerkte. Ik weet dat ik vorig jaar, in aanloop naar de marathon, de zelfde route een keer gelopen heb, maar volgens mijn schema heb ik er toen 189 minuten over gedaan, nu bijna 20 minuten langer.

28-7-2016
Vanmiddag naar Zuidplein gewandeld, ik wou nog wat inkopen doen. Eerst bij de Primark geweest omdat ik nog een spijkerbroek wou. Ik heb er een gepast, die volgens mij mijn maat zou moeten zijn, maar ik vond hem een beetje kort en hij zat vrij strak. Een maat groter hadden ze hem niet, dus heb ik onverrichter zake die winkel weer verlaten. Toen naar de Action, daar hadden ze dekbedhoezen in de aanbieding, maar ook zie zaak heb ik zonder aankoop verlaten, want ook daar hadden ze de maat die ik wou hebben niet. Op de terugweg nog bij een andere vestiging geweest, daar hadden ze wel de maat die ik wou hebben, alleen de dessins vond ik niet mooi. Er was er één die ermee door kon, die wou ik dan maar kopen, maar die bleek niet in de aanbieding te zijn en bijna twee keer zo duur, dat vond ik hem niet waard, dus ook daar heb ik geen dekbedhoes gekocht.

29-7-2016
Ik ben mijn auto kwijt. Niet dat ik hem verloren heb of zo, maar ik heb hem vanmorgen naar de garage gebracht. Het had ook na mijn komende trip gekund, maar het leek mij toch verstandig om dat bij zo'n grote reis vooraf te doen. Door speling op de fuseekogels en roest op de remschijven, wordt de onderhoudsbeurt toch weer wat duurder dan gehoopt. Toen hij me met het slechte nieuws belde, vertelde hij me ook dat de onderdelen besteld moesten worden en dat de auto morgen pas klaar was. Mijn reactie daarop was dat het morgen zaterdag is en toen realiseerde hij zich blijkbaar pas dat het vrijdag was. Ik kan mijn auto dus pas maandag weer halen.

Geen opmerkingen: