maandag 9 juni 2014

9-6-2014

Op de foto de nieuwe grasmaaimachine. De foto heb ik een paar weken geleden gemaakt, toen ik bij de machine was wezen kijken. Er moest aan deze occasion nog een kleine reparatie gebeuren, maar afgelopen vrijdag werd hij afgeleverd. Ik had er een valse start, want na twee baantjes gemaaid te hebben, bleef de machine stilstaan. In welke versnelling ik hem ook zette, er zat geen beweging in. Hij is weer opgehaald en gisteren gerepareerd weer terug gebracht. Vandaag begonnen met het maaien van het grote veld. Het ging goed, ik moest wat meer baantjes rijden, want de maaibreedte is wat minder dan die van de oude. Daarentegen heeft hij weer het voordeel dat er een opvangbak opzit voor het gras. Voor de camping vind ik dat een groot voordeel, het is beter voor het gras als het hooi niet blijft liggen en het blijft ook niet aan de schoenen zit zodat alles onder het gras komt. Wat mij verbaasde was de hoeveelheid gras die in de opvangbakken terecht kwam, ik heb ze tientallen keren moeten legen. Mijn bedoeling was alles vandaag te maaien, maar toen ik halverwege het tentenveld was, had ik weer hetzelfde probleem als vrijdag. Morgen wordt hij weer opgehaald.


Geen opmerkingen: