vrijdag 13 juni 2014

12-6-2014 tot 13-6-2014

13-6-2014
De reparatie van de grasmaaier is sneller gegaan dan gedacht, daardoor heb ik vandaag alweer verder kunnen gaan met maaien. Alles dat ik afgelopen maandag nog niet gedaan had heb ik nu gemaaid, het ging goed. Opnieuw heel veel gras verzameld. De berg die ik van de week gemaakt heb, heb ik die dag op de foto gezet, vandaag was hij een heel stuk ingeklonken, maar nog steeds heel groot. Met het gras dat ik er vandaag aan toegevoegd heb, is de berg nu weer groter als op de foto.

12-6-2014
Mijn 51ste verjaardag. Het is een soort van traditie dat ik op mijn verjaardag voor het diner zorg. Vaak gebruik ik daarbij mijn reis van de afgelopen tijd als inspiratiebron. Ook dit jaar, een Oost-Europeese maaltijd, maar ook iets uit dit land. Hier is het gebruikelijk, vooral in de koude maanden, om op donderdag ärtsoppa och pannkaka te eten (omdat een letter op mijn toetsenbord het niet doet, kan ik niet intypen hoe de soep in het Nederlands heet die je voor de pannenkoeken eet, maar als je de ä als de e in pen uitspreekt, is het vast duidelijk wat voor soep het is). Als voorgerecht had ik blini, kleine pannenkoeken met verschillende soorten beleg en voor het hoofdgerecht heb ik het recept voor borsjt gebruikt dat ik een aantal jaar geleden van Tatjana geleerd heb.


Geen opmerkingen: