dinsdag 29 april 2014

29-4-2014

Een magnetron was een tijdje buiten gebruik gesteld, omdat hij knetterde en er een brandlucht was. Gekeken of ik hem kon repareren. Nu is een magnetron een gevaarlijk apparaat, het is niet de bedoeling dat een ondeskundige hem repareert. De dekplaat zat daarom vast met een incourant soort schroef, waar ik geen schroevendraaier voor heb. Met een tang heb ik hem toch zonder veel problemen open gekregen. Het microgolf-kanon (dat is volgens mij het gevaarlijke onderdeel) verwijderd en toen bleek dat dat de verf in het apparaat deels weg was. Die verf zou ervoor moeten zorgen dat het metaal afgedekt is en daarmee voorkomen dat het gaat knetteren. Ik heb een spuitbus met 'heat-proof' verf gevonden en ben begonnen om het kale stuk daarmee in te spuiten. Vandaag twee laagjes gedaan, morgen doe ik er nog een paar. Overmorgen weet ik het apparaat hiermee gerepareerd is.


Geen opmerkingen: