maandag 28 april 2014

28-4-2014

De afgelopen winter was ook hier in Zweden relatief mild. Natuurlijk wel regelmatig sneeuw en als dan de temperatuur overdag een tijdje boven nul komt, wordt het spekglad ijs. Om de gladheid te bestrijden wordt er grit over gestrooid. In het voorjaar de boel aanvegen en dan heb je een paar emmers grit. Dit jaar is het anders. Ten eerste heeft het nadat het grit gestrooid is nog een paar keer flink gesneeuwd, zodat het grit bij het sneeuwruimen in het gras terecht is gekomen. Niet handig voor het grasmaaien, dus ben ik die aan het opruimen. Ik heb ontdekt dat het weghalen van het grit in het gras het beste gaat met de bezem, dus ben ik bezig om het gras te vegen. Daarnaast heb ik ook een deel van het asfalt geveegd, ik ben ongeveer halverwege. De hoeveelheid steentjes is beduidend meer als andere jaren, ik schat dat de berg die ik nu al heb al meer dan een kuub is.


Geen opmerkingen: