zondag 1 september 2019

25-8-2019 t/m 31-8-2019


25-8-2019
Het is warm, vannacht veel wakker geweest, maar blijkbaar toch goed geslapen, want ik voelde me vandaag goed. Alhoewel ik vanmorgen bij het boodschappen doen wel wat in de bonen was. Als ik geen brood nodig had, was ik vandaag geen boodschappen gaan doen, want dat was het enige dat ik echt nodig had. Maar nu ik toch boodschappen ging doen heb ik ook maar direct groeten fruit, vlees en een pak yoghurt meegenomen. Toen ik dat had afgerekend en in mijn tas had gestopt realiseerde ik me dat ik vergeten was om brood in mijn mandje te doen. Even over gedacht om terug de supermarkt in te gaan, maar toch maar niet gedaan. Ze hebben daar in die supermarkt een stuk verpacht aan een “warme” bakker, dus daar maar een volkoren gekocht. Het is iets lekkerder dan wat ze in de supermarkt hebben, maar ruim 2 keer zo duur, ik vind het het prijsverschil niet waard.
Vanmiddag ben ik naar het Noordereiland gelopen. Ik had ergens gelezen dat daar live jazz was. Toen ik er aankwam was het nog niet begonnen. Ik ben verder gewandeld over de Wilhelminapier en de Kaap. Op de terugweg weer via het eiland gewandeld. Toen speelde ze wel, maar het was een beetje lounge achtige jazz, niet echt mijn favoriet dus al weer snel verder gegaan.

26-8-2019
Het is warm, ik hou wel van lekker weer, maar dit is een beetje te. Aan het eind van de ochtend werd het op mijn balkon te heet, binnen was het minder onaangenaam. Na de lunch ben ik gaan fietsen. Naar Gouda gereden en weer teug. Ik had een bidon mee met driekwart liter water. Gelukkig heb ik er in het begin zuinig mee gedaan, want toen ik na iets meer dan 2 uur fietsen weer thuis was, zat er geen druppel meer in.

27-8-2019
Sinds vandaag is het hier officieel een hittegolf, ik vind het vooral onaangenaam warm. Niet veel gedaan vandaag. Vanmiddag wel even naar de bibliotheek geweest, ik had een route uitgezocht met zoveel mogelijk schaduw, maar zelfs dat was warm.

28-8-2019
Vanwege de hitte had ik bedacht dat ik het hardlopen dat ik voor vanmorgen op mijn programma had staan maar een dagje moest uitstellen. Maar vanmorgen was er geen zon en de temperatuur was net 20 graden, dus toch maar gegaan. Lekker gelopen, wel nat geworden, niet alleen van het zweet maar het regende ook nog een stukje. Die regen hadden ze pas voor vanmiddag voorspeld, maar toen bleef het droog. Dat kwam goed uit, want toen heb ik een wandeling door het bos gemaakt en gezien dat het nog steeds grotendeels afgesloten is, ze zijn nog steeds aan het opruimen na het paarden EK dat zondag eindigde.

29-8-2019
Volgens de radio is het vannacht noodweer geweest, maar ik heb daar niets van gemerkt. Vanmorgen toe ik opstond was het grijs, maar wel droog. Droog is het de hele dag gebleven, grijs niet, vanmiddag waren er flinke zonnige perioden. Daarbij was de temperatuur vrij normaal voor de tijd van het jaar, dus best een lekkere dag. Vanmiddag ben ik langs de Scheepmakershaven naar de stad gelopen. Ik wou naar de Hema om een ijsblokjesvorm te kopen. Die ik heb is lek. Bij de Hema ben ik niet geslaagd, maar op de terugweg ben ik de So Low ingelopen en daar hadden ze flink wat keus. Besloten een hardplastic te kopen, met twee voor 99 cent was dat de goedkoopste die ze hadden.

30-8-2019
Volgens de radio vanmorgen zou vandaag een prachtige dag worden. Dat werd het ook, niet alleen het weer, er was ook goed nieuws over de gezondheid van mijn zus en Rotterdam heeft de strijd om het songfestival gewonnen. Verder heb ik over vandaag niet zoveel te melden, ik heb voornamelijk op mijn balkon gezeten.

31-8-2019
De voorspelling was dat het erg warm zou worden en met hardlopen heb ik geleerd van vorige week en een bidon met water meegenomen. Het was warm, maar viel toch wel mee, achteraf had ik de bidon thuis kunnen laten alhoewel het toch wel lekker was dat ik af een toe een slokje kon nemen. Het lopen ging niet echt lekker, ik heb al een tijdje last van een spier, ik denk dat dat mijn hamstring is. Steeds als ik begin met lopen heb ik er pijn in, die pijn verdween na een tijdje, maar vanmorgen verdween hij niet zodat ik er bijna anderhalf uur last van gehad heb. Het is nog ruim een half jaar tot de marathon, maar als het niet snel beter wordt moet ik er toch maar eens mee naar de dokter.
Iets heel anders is dat er een wilde bloem in het hoekje van mij balkon groeit, normaal zie ik hem niet, want hij staat achter de deur en die staat altijd open als ik op het balkon ben. Vanmiddag heb ik de deur maar even dicht gedaan om een foto te maken.

Geen opmerkingen: