zondag 8 september 2019

1-9-2019 t/m 7-9-2019

1-9-2019
Vanmiddag ben ik naar de Oude Haven gewandeld waar een festival werd gehouden. Ik was er iets te vroeg, en toen ben ik maar verder de stad ingelopen. Op de terugweg en ik er weer langs gegaan, toen ik aankwam speelde een band, maar het bleek het laatste nummer te zijn. Ik had geen zin om te wachten tot het volgende optreden, dus ben ik maar verder naar huis gelopen. Daar heb ik vanavond naar Zomergasten zitten kijken. Dat programma bestaat al tientallen jaren en ik heb wel eens een klein stukje gezien, maar nog nooit heb ik een hele uitzending gezien. Vanavond wel, met name omdat de gast Ivo ten Hove was, die de regisseur is van Bowies Lazarus, waar ik over 5 weken naar toe ga. Het was een mooie uitzending, de laatste van het seizoen, maar volgende zomer zit ik niet direct achter de buis om de volgende te zien.

2-9-2019
Ik was een beetje geirriteerd vanmorgen, ik kan nog steeds mijn normale route door het bos niet lopen. Al 8 dagen geleden is het paarden EK geƫindigd en nog steeds is een heel groot stuk van het bos afgesloten. Desondanks toch wel lekker gelopen, ik had minder last van mijn hamstring dan afgelopen zaterdag.
Vanmiddag nog een wandeling gemaakt over de bruggen. De aanleiding was de foto op de kalender van deze maand, daarop staat De Rotterdam en de Erasmusbrug. Er was voor mijn gevoel iets raars met die brug, er zat aan het eind een hele grote bocht in, terwijl ik niet beter wist dat als dat in een rechte lijn op de Schiedamsedijk uitkwam. Mijn gevoel was onjuist, die bocht zit er gewoon.

3-9-2019
Een vriend van me werkt sinds kort hier in de buurt. Vanmiddag is hij na zijn werk even langs gekomen, heb ik zijn nieuwe e-bike bewonderd. Het was een gezellige middag.

4-9-2019
Het was een nuttig bestede dag vandaag. Ik ben naar de milieustraat gereden om mijn oude logeerbed weg te brengen, direct heb ik oude koffiemachine en een krat met lege bierflessen meegenomen. Die laatste heb ik naar Albert Heijn gebracht, ik dacht als ik toch met de auto ga kan ik direct wat boodschappen doen en hoef ik niet zo te sjouwen.
Daarnaast heb ik vanmiddag een nieuw telefoonabonnement afgesloten. In plaats van onbeperkt internet, telefoon en sms voor €7,50 heb ik nu 1 Gb internet, 100 minuten bellen en 500 sms voor €6,=. Al die grenzen ben ik tot nu toe ruim binnen gebleven. Het grote verschil is niet de prijs, ifk moet €20,= aansluitingskosten betalen, dus het duurt even voordat ik daar echt van ga profiteren. Het grote verschil is de snelheid van het internet, ik had 64 Kb en dat wordt nu ruim 100 keer zo snel.

5-9-2019
Vanmorgen zag ik een mooie regenboog, dus scheen de zon, maar helaas wel op een regenwolk. Veel geregend heeft het niet, maar ik heb tijdens mijn wandeling vanmiddag wel even moeten schuilen om te voorkomen dat ik nat werd.
Vanmiddag wou ik ook mijn nieuwe logeerbed opmaken, dat is niet gelukt. Het nieuwe bed is 1m60 breed en het enige laken voor een tweepersoonsbed dat ik heb was 1m40. Dus moet ik eerst een nieuw laken kopen. Gelukkig is er geen haast, het duurt nog anderhalve week voordat ik logees krijg.

6-9-2019
De wereldhavendagen zin begonnen. Ik ben eerst naar de Wilhelminapier en Katendrecht geweest. Daar was nog niet zoveel te doen. Toen ben ik met het veer de Maashaven overgestoken en vervolgens onder de rivier doorgewandeld. Aan de Parkkade was er meer te doen dan op Zuid. Ik ben het marineschip dat daar lag opgegaan, de Zr. Ms. Rotterdam. Bijzonder interessant. Daarna was het hoog tijd om naar huis te gaan, niet alleen vanwege de klok maar ook om de regenwolken. Ik heb op de terugweg wat druppeltjes gevoeld, maar nat werd ik er niet van, echt regenen ging het pas toen ik thuis was.

7-9-2019
De tweede dag van de wereldhavendagen ben ik aan de noordelijke oever gebleven. Ik ben eerst in de Koorenterminal geweest, een drijvend tentoonstellingspaviljoen dat normaal langs de Boompje ligt. Ik loop er vaak langs en nu kon ik erop, dus heb ik dat direct maar gedaan. Er was niet zoveel te zien er was een presentatie van de plannen voor een haven voor superjachten die men in de Rijnhaven wil realiseren. Interessanter was het schip van Van Oort, volgens mij noem je dat een sleephopperzuiger, waar ik daarna een bezoek aan bracht. Het derde vaartuig waar ik aan bord ben geweest was een drijvende bok, simpel, maar wel indrukwekkend groot.

Geen opmerkingen: