zondag 22 september 2019

15-9-2019 t/m 21-9-2019


15-9-2019
Opnieuw en heerlijke zomerdag. Vanmiddag naar streetartfestival gewandeld. Daar nog een paar muurschilderingen gezien, die met een combinatie van een kind en pinokkio vond ik het mooiste. Op het festivalterrein was men bezig met het beschilderen van een dozijn busjes, misschien had ik die van mij daar ook voor beschikbaar moeten stellen. Verder was er een deejay bezig, ik vond het niet veel voorstellen en blijkbaar was ik niet de enige, want er stond slechts een handjevol mensen voor het podium.

16-9-2019
Vannacht wordt mijn nieuwe logeerbed voor het eerst gebruikt. Mijn broer en schoonzus zijn vanmiddag aangekomen. Het is maar even een kort bezoekje, morgenvroeg vertrekken ze weer, maar begin volgende maand voordat ze weer naar huis gaan komen ze hier nog een klein weekje logeren. Vanavond hebben ze mijn zus en haar gezin en mij uitgenodigd voor een etentje bij Stobbe op de Korte Kade. Het was lekker en gezellig, voor het eerst sinds lange tijd heb ik weer eens mosselen gegeten.

17-9-2019
Vanmorgen twee uur eerder opgestaan als gebruikelijk. Mijn broer en schoonzus vertrokken voor een reisje naar Roemeniƫ. Ze moesten om half acht op Schiphol zijn, vanwege de ochtendspits was het niet handig om ze te brengen, de trein doet dat in een half uurtje, dus heb ik ze naar het station gebracht. Toen ik terug kwam had ik geen zin om opnieuw onder de wol te kruipen, maar ik was vanmorgen niet echt uitgeslapen. Vanmiddag was ik een stuk fitter, ik ben naar Zuidplein gefietst. Een lekker tochtje met als enig minpunt dat de Koninginnebrug net open ging toen ik daar aan kwam rijden.

18-9-2019
Het hardlopen ging lekker vanmorgen, ook snel, mijn stopwatch stond stil op 54 minuten over een rondje waar ik er meestal 56 voor nodig heb. Vanmiddag nog een rondje plas gemaakt, toen wandelend.

19-9-2019
Vanmiddag waren er flink zonnige perioden. Het was jammer dat ik thuis moest blijven, er kwam iemand om de watermeter te vervangen. Het was een klein klusje, na minder dan een kwartier was het geklaard, maar inmiddels vond ik het te laat om nog een wandeling te gaan maken.

20-9-2019
Een mooie dag, met veel zon en nauwelijks wind, dus een ideale dag voor een fietstochtje. Via de Krimpenerwaard ben ik naar Gouda gefietst en langs de andere kant van de IJssel weer terug. Het was een lekker tochtje.

21-9-2019
Als ik het goed begrijp passeert de zon pas maandag de evenaar, dus is het nog zomer. Dat was goed te merken, want hij heeft de hele dag uitbundig geschenen. Nadat ik vanmorgen een lang stuk had hardgelopen, ben ik vanmiddag op de fiets gesprongen richting de Bergse Plas om daar naar oldtimers te kijken.

Geen opmerkingen: