zondag 25 augustus 2019

18-8-2019 t/m 24-8-2019


18-8-2019
Mijn nieuwe logeerbed heb ik vanmorgen in elkaar gezet. Het ging goed, alle onderdelen zaten erbij en ik heb maar twee fouten gemaakt. De ene fout was dat ik een verkeerde schroef gebruikt had voor de middensteun, ik had een korte nodig maar een lange gebruikt, maar ik had het snel door en kon het nog herstellen. Mijn andere fout waren de plastic haakjes om de lattenbodem vast te zetten. Drie van de acht had ik er verkeerd opgezet, maar ze waren makkelijk te draaien. Ik ben wel tevreden met het resultaat, een mooi bed.

19-8-2019
Na twee jaar renovatie is vandaag de Maastunnel weer open gegaan, een goede reden om dat tot doel van mijn wandeling vandaag te maken. Nadat ik een foto had gemaakt van de gerenoveerde autotunnel, ben ik naar de voetgangerstunnel gelopen. Daar nog een goede daad gedaan, voor mij liep een vrouw met een fiets wat wijfelend de roltrap op, ik heb haar maar snel geadviseerd om haar voorwiel haaks op de tree te zetten, waarop zij vertelde dat ze voor de eerste keer met de fiets op de roltrap stond.

20-8-2019
Vanmorgen vroeg boodschappen gaan doen. Dat was een goede keuze want anders had ik het aan het eind van de ochtend gedaan, nu was ik rond die tijd thuis en kon ik achter het raam genieten van een stortbui. Vanmiddag klaarde het op, naar de bibliotheek geweest. Heen ben ik langs het Haringvliet gelopen en daar viel mij een schip op dat er met gehesen zeilen afgemeerd lag.

21-8-2019
Sinds een jaar of vijftien heb ik een hardloopschema waarbij ik drie keer in de week loop, 25, 50 en 100 minuten. In praktijk loop ik mijn korte afstanden meestal een paar minuten langer en de lange korter. Volgens mij is het in al die 15 jaar nooit gebeurt dat ik exact de minuten volgens mijn schema liep. Tot deze week, afgelopen zaterdag 100 minuten gelopen, maandag 50 en vandaag heb ik geprobeerd op 25 minuten te komen en dat is gelukt.
Vanmiddag een wandeling rond de Plas gemaakt. Ik wist dat het druk zou zijn aan de kant van de molens vanwege het paarden EK, maar aan de andere kant bij PAC was het nog drukker, daar waren activiteiten in het kader van de Eurekaweek, de introductie van de nieuwe studenten.

22-8-2019
Bij Hollandia in Krimpen hebben ze een spoorbrug gebouwd voor het nieuwe Theemswegtracee op de Maasvlakte. Deze en volgende week wordt die in drie stukken naar zijn bestemming gevaren. Het is spectaculair om zoiets langs te zien varen en vooral als het door bruggen moet. Die bruggen moeten daar zolang voor open dat ze het vroeg, voor de ochtendspits doen. Ik slaap dan nog, maar wou er toch wel wat van zien, dus ben ik vanmiddag naar Krimpen gefietst. Imposant. Daarna nog een fietstocht door de Krimpenerwaard gemaakt, tussen de weilanden door en terug door de natuur van het Loetbos.

23-8-2019
Niks bijzonders te melden over vandaag. Vanmorgen in de Lusthofstraat boodschappen gedaan en vanmiddag met een wandeling langs de rivier en door de stad ben ik naar de bibliotheek geweest.

24-8-2019
Weer een heerlijke zomerdag vandaag. Eerst anderhalf uur hardgelopen, het ging lekker al had ik er wel een beetje spijt van dat ik geen bidon met water had meegenomen. Thuisgekomen dan ook direct naar mijn tap gelopen en twee glazen heerlijk helder kraanwater achterover geslagen. Daarna koffie gezet en de rest van de ochtend op mijn balkon gezeten. Na de lunch werd het daar te warm en heb ik de banden van mijn hybride fiets opgepompt en ben ik een flinke rit gaan maken. Bij elkaar heb ik al 30 jaar in Rotterdam gewoond en nog lukt het mij om op zo’n fietstocht op plaatsen te komen waar ik nog nooit eerder was. Ik heb nooit geweten dat er tussen Barendrecht en Hoogvliet vlak langs de A15 zo’n mooi natuurgebied was.

Geen opmerkingen: